مقابله با ناتوی فرهنگی از سوی تمامی نهادها مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 1351853
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
حجت‌الاسلام موسوی:

مقابله با ناتوی فرهنگی از سوی تمامی نهادها مورد توجه قرار گیرد

گروه سیاسی: یک کارشناس فرهنگی با تأکید بر برخورد جدی با ناتوی فرهنگی دشمن گفت: تمامی نهادهای فرهنگی با تمام توان با جنگ نرم دشمن مقابله کنند.


حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: اگر جامعه‌ای برخوردار از فکر و اعتقاد سالم باشد آن جامعه، حکومت و ملت مقتدر است، همانگونه که انقلاب ما با این اعتقاد شکل گرفت امید است همه ما در این راستا ثابت قدم و سربلند باشیم.



وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون تهاجم فرهنگی دشمن در قالب جنگ نرم با ابزارهای مختلف و مدرن در حال گسترش است، تصریح کرد: هر ملت و کشوری دارای منابع قدرت نرم است که تقویت و سازماندهی آن‌ها می‌تواند براساس یک طرح جامع به یک فرصت و نقطه دفاع در برابر دشمنان طراح جنگ نرم تبدیل شود.



حجت‌الاسلام موسوی افزود: همچنین در مقابله با جنگ نرم دشمن نباید منفعلانه عمل کرد به همین منظور عاملان تهدید نرم از انواع تبلیغات فنون مجاب‌سازی، روش‌های نفوذ اجتماعی و عملیات روانی به منزله روش‌های تغییر نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های جامعه هدف استفاده می‌کنند که انجام تبلیغات هوشمندانه سریع با قدرت منطق و اندیشه و احاطه ذهنی بر مخاطبان جنگ نرم می‌تواند یکی از روش‌های مقابله باشد.



این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: رصد مسائل در حوزه‏‌های فرهنگی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که در جنبه‌های متعدد جنگ نرم باید هر لحظه رفتارهای دشمن را بررسی و تحلیل و موضع صحیحی اتخاذ کرد.



وی در پایان گفت: همچنین باید توجه داشت که بین مراکز فرهنگی باید در این زمینه همکاری قابل قبولی برقرار باشد و تلاش بر همگرایی و هم‌افزایی بوده و این امر خود مانع از موازی‌کاری می‌شود.

captcha