فراخوان شورای بین‌ادیان نیجریه برای تحکیم وحدت ملی
کد خبر: 1348885
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

فراخوان شورای بین‌ادیان نیجریه برای تحکیم وحدت ملی

گروه بین‌الملل: رئیس شورای بین‌ادیان نیجریه در آستانه فرارسیدن سال نوی میلادی، از شهروندان مسلمان و مسیحی خواست تا اختلافات را کنار بگذارند و با تحکیم وحدت ملی به پیشرفت کشور کمک کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «kipa-apic.ch»، «شیخ محمد سعدو ابوبکر»، رئیس شورای بین‌ادیان و دبیرکل شورای امور اسلامی نیجریه با صدور فراخوانی عمومی در آستانه فرارسیدن سال نوی میلادی، شهروندان مسلمان و مسیحی را به تسامح دینی دعوت کرد و از آنان خواست تا با احترام به تعالیم قرآن و انجیل، اختلافات را کنار بگذارند.



دبیرکل شورای امور اسلامی نیجریه در بخش دیگری از این فراخوان، ضمن محکوم کردن اقدامات گروه سلفی «بوکوحرام»، تاکید کرد: تلاش‌های گروه ارفاط‌گرای بوکو حرام که مدعی اسلامی کردن کشور است، هیچ ارتباطی با تعالیم اسلامی ندارد و این گروه از مسیر صحیح دین رحمت و صلح، خارج شده است.



وی اضافه کرد: اقدامات این گروه و افراد وابسته به آن نه تنها کمکی به رشد اسلام نمی‌کند بلکه چهره این دین الهی را خدشه‌دار می‌کند و مسلمانان نیجریه به هیچ‌وجه این اقدامات را تایید نمی‌کنند. زمانی می‌توانیم بگوییم کشور در آرامش است که مسلمانان و مسیحیان بدون مشکل در کنار هم زندگی کنند و در حال حاضر، گروه‌های افراطی این فرصت را از شهروندان گرفته‌اند.



سعدو ابوبکر در پایان با بیان این‌که مسلمانان و مسیحیان «برادران دینی» هستند، از شهروندان خواست تا ضمن محکوم کردن اقدامات گروه‌های افراطی، از انجام فعالیت‌هایی که به تقویت این گروه‌ها کمک می‌کند، خودداری کنند و با تمسک به تعالیم الهی، تسامح دینی را سررشته امور قرار دهند.

captcha