ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین در راستای جذب نسل جوان به برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 1341298
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
شاهرخی تأکید کرد:

ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین در راستای جذب نسل جوان به برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد گفت: با توجه به تلاش‌های دشمن در قالب تهاجم فرهنگی برای جذب نسل نوجوان و جوان جامعه ما ضرورت دارد با استفاده از روش‌های جذاب و نوین زمینه حضور این نسل در برنامه‌های قرآنی را فراهم آورد.

سیدماشاءالله شاهرخی، مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در خصوص طرح ملی حفظ قرآن گفت: در حال حاضر یک کلاس حفظ کل قرآن با شرکت 20 نفر در مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد در حال برگزاری است و علاوه بر این یک کلاس دیگر حفظ قرآن نیز روزهای پنج شنبه هر هفته در این مؤسسه قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه براین کلاس‌های حفظ قرآن، دو کلاس پیش دبستانی، یک کلاس ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی نیز در این مؤسسه قرآنی دایر است.

شاهرخی استقبال خردسالان از کلاس‌های آموزش قرآن در مقایسه با سایر سنین را بیشتر دانست و اضافه کرد: بسیاری از والدین ترجیح می دهند که فرزندان خردسالشان به جای اینکه وقت خود را در کوچه و خیابان و بازی با همسالان به بطالت بگذراند در کلاس‌های قرآن حضور یابند که خوشبختانه در بخش کودکان شاهد استقبال از کلاس‌های قرآن هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی مؤسسات قرآنی با مشکلاتی در زمینه پرداخت حق‌الزحمه مربیان و تامین هزینه‌های مربوط به مؤسسه با مشکل مواجه هستند و در مقابل خانواده‌ها نیز به‌دلیل شرایط اقتصادی توان پرداخت شهریه را ندارند و این باعث شده استقبال از کلاس های قرآن نسبت به سنوات گذشته کمتر شود.

مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد خواستار حمایت مسئولان و سازمان‌های قرآنی از مؤسسات و مراکز قرآنی شد و خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک رقابت در بحث برنامه‌های فرهنگی هستیم و دشمنان نیز در قالب تهاجم فرهنگی قصد دارند نسل جوان و نوجوان و حتی کودکان ما را به سوی خود جذب کنند و برای نیل به این هدف از شیوه‌های مختلف همراه با جذابیت استفاده می‌کنند تا بتوانند افراد بیشتری را به خود جذب کنند.

وی افزود: با توجه به این مسئله نیاز است ما نیز در داخل فضایی ایجاد کنیم که با روش‌های جذاب بتوانیم نوجوانان و جوانان را جذب کنیم که در این بین تشویق می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

شاهرخی گفت: ضرورت دارد منابعی در اختیار مؤسسات قرآنی باشد تا مدیران مؤسسات بتوانند با استفاده از روش تشویقی و استفاده از روش‌ها و وسایل جذاب زمینه جذب قرآن‌آموزان به کلاس‌های قرآن را فراهم آورند.

captcha