تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در حفظ وحدت جامعه قرآنی صورت می‌گیرد
کد خبر: 1337290
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
حجت‌الاسلام صالحی:

تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در حفظ وحدت جامعه قرآنی صورت می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی فارس با اشاره به پیامدهای حفظ انسجام جامعه قرآنی گفت: اگر انسجام جامعه قرآنی حفظ شود بینش و نگرش الهی وارد زندگی مردم ‌و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی محقق می‌شود.


حجت‌الاسلام و‌المسلمین جهانبخش صالحی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با تأکید بر ضرورت حفظ انسجام جامعه قرآنی به پیامدهای آن اشاره کرد و گفت: اگر انسجام جامعه قرآنی حفظ شود بینش و نگرش الهی وارد زندگی مردم و جامعه می‌شود و مردم خود را در قبال یکدیگر مسئول می‌دانند و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری محقق می‌شود.



وی ادامه داد: وقتی افراد در جامعه الهی زندگی می‌کنند، دیگر کسی به فکر ظلم کردن نیست و جامعه نیز به‌سمت سعادت نیل پیدا می‌کند و مفاهیم قرآنی با زندگی مردم گره می‌خورد.



حجت‌الاسلام صالحی گفت: همان‌طور که خداوند در آیه 103 آل عمران می‌فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید ...» نه  تنها جامعه قرآنی بلکه تمام مسلمانان باید وحدت و انسجام داشته باشند.



جهت حفظ وحدت جامعه قرآنی باید تشکل واحدی آن را هدایت کند



وی افزود: جامعه قرآنی با توجه به اینکه مبلغ فرهنگ و دیدگاه الهی است،‌ باید در حفظ وحدت و انسجام خود نسبت به بقیه اقشار مختلف جامعه پیشگام باشد و این امر نیاز به یک رهبری واحد دارد و نیاز به این دارد که یک سازمان و تشکل واحدی جامعه قرآنی را هدایت کند.



حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: طبق مصوب مقام معظم رهبری که به‌عنوان یک حکم حکومتی و یک سیستم کاری مطرح است، در حال حاضر سازمان دارالقرآن کشور متولی این امر است و صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی به استناد حکم مقام معظم رهبری از سوی این سازمان است.



انتظارات مقام معظم رهبری نصب‌العین شود



مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس بر لزوم پرهیز از انجام عمل سلیقه‌ای در فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: دیدگاه‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری از جامعه قرآنی باید نصب‌العین شده و در‌نظر گرفته شود.



وی تأکید کرد: جهت انجام فعالیت‌های قرآنی باید نیازسنجی در جامعه صورت گیرد و بیبنیم که جامعه ما به چه نیازی داشته و چه مشکلی دارد و متولیان قرآنی باید به چه سمتی حرکت کنند.



حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: متولیان و سازمان‌هایی که فعالیت‌های قرآنی دارند باید واقع‌بینانه عمل کنند و از اطلاعات و آمار کذب در این زمینه بپرهیزند.



لزوم حمایت از قرآنیان



این فعال قرآنی گفت: قرآن‌آموزان، حافظان و فعالان قرآنی باید حمایت شوند و برای آنان برنامه‌ریزی صورت گیرد که هیچ‌گاه از مسائل قرآنی جدا نشوند و باید مشاوره درست به قرآنیان صورت گیرد.



وی در ادامه با اشاره به سازمان‌ها و نهادهایی که در زمینه حفظ وحدت جامعه قرآنی نقش ایفا می‌کنند، گفت: در وهله اول بهتر است که فعالیت‌های قرآنی زیر نظر سازمان دارالقرآن که حکم رهبری دارند، صورت گیرد و چون اکثر سازمان‌ها بخشی از اعتبارات خود را صرف فعالیت‌های قرآنی می‌کنند باید ساماندهی شوند  سازمان هایی که فعالیت دارند و از یک سیاست واحد تبعیت کنند و از موازی‌کاری و سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز شود.



حجت‌الاسلام صالحی با تأکید بر اینکه باید در سطح کشور یک سیاست‌گذار واحد در امور قرآنی بیشتر وجود نداشته باشد، گفت: اگر این موارد لحاظ شود و به خوبی تصمیم‌گیری شود، مشکلات جامعه قرآنی تا حدودی حل می‌شود.

captcha