دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی پیشگام باشند
کد خبر: 1334399
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
معاون فرهنگی دانشگاه قم:

دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی پیشگام باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانشگاه‌ها باید در ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه نسبت به سایر مراکز و نهادها پیشگام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در قم با اشاره به روز دانشجو گفت: دانشجویان باید خود را به ایمان، علم، بصیرت و نشاط مطابق با وظایف و رسالتی که بر عهده دارند مزین کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه قم افزایش تعداد دانشجویان کشور را افتخار دانست و تصریح کرد: به برکت وجود انقلاب اسلامی مایه افتخار است که این تعداد دانشجو در کشور در حال تحصیل، آموزش و تعلیم و تربیت هستند.
وی ادامه داد: دانشجویان پل ارتباطی میان اساتید و نخبگان جامعه با توده مردم هستند و اطلاعات وسیعی را به جامعه منتقل می‌کنند.
شاهرخی دانشجویان را افسران جنگ نرم دانست و بیان داشت: دانشجویانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند و زمینه رشد و ترقی کشور را فراهم می‌آورند می‌توانند گام‌های بلندی در جنگ فرهنگی علیه دشمن بردارند و به عنوان افسران جنگ نرم در صحنه باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم، گفت: روز دانشجو یادآور سه دانشجوی شهید در مبارزه با استعمارگران است و در طول تاریخ هر قدر پرونده سیاه استعمار سیاه‌تر شد روز دانشجو اهمیت بیشتری پیدا کرد و دانشجویان باید با چنین روحیه ای از دانشجویان شهید در دفاع از ارزش‌ها درس بگیرند.
وی ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها را مورد توجه ویژه قرار داد و تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید همراه با برنامه‌ریزی متون به سمت فرهنگ اسلامی حرکت کنند و اساتید و دانشجویان در این عرصه به تقویت بنیه علمی و معرفتی بپردازند.
 شاهرخی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی باید پیشگام باشند، گفت: فرهنگ قرآنی و اسلامی به معنای پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی است و هر کس باید در این میدان به رسالت خود در اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها عمل کند.

captcha