هدف از تحریم‌ها؛ القای تفکر ناکارآمدی دین در اداره جامعه / وجه اشتراک بسیجیان، وابستگی به جبهه حق است
کد خبر: 1324164
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
شاهرخی بیان کرد:

هدف از تحریم‌ها؛ القای تفکر ناکارآمدی دین در اداره جامعه / وجه اشتراک بسیجیان، وابستگی به جبهه حق است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار کرد: دشمنان به‌منظور فاصله انداختن بین نظام و مردم، تحریم‌های سنگینی را بر کشور ایران اعمال کردند تا این تفکر را در جامعه نهادینه کنند که نظام دینی بدون استعانت از غرب کارآمد نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد شاهرخی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان امروز، 5 آذر در گردهمایی بزرگ منتظران موعود که در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدا و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع)،  افزود: تدبیر و فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج به‌ منظور پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن بوده است و تاکنون نیز با حضور فعال خود در عرصه‌های مختلف، عزت، سربلندی واقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: نقش اساسی  بسیج در سرکوب حکومت مستبد پهلوی، پیروزی دفاع مقدس و تداوم آن غیر قابل انکار است کمااینکه اگر این پشتوانه عظیم مردمی وجود نداشت، قطع به یقین ترور‌های گسترده اوایل انقلاب و بعد از دفاع مقدس و جریان‌ها و فتنه‌های مختلف که برای تضعیف  وشکست انقلاب طراحی شده بود به ثمر می‌نشست ولی اقدام آگاهانه و با بصیرت بسیج طومار ضدانقلاب و مستکبران را پیچید.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه 88 چنان فضای مبهم و غبارآلودی کشور را فرا گرفته بود که حتی خواص و کسانی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند نیز در دامن فتنه غلطیدند و یا سکوت اختیار کردند ولی بسیج مردمی با بصیرت در جبهه حق ایستاد و در 9 دی 88 توطئه فتنه‌‌گران و جهان استکبار را خنثی کرد، به همین سبب است که همیشه خار چشمی برای دشمنان اسلام بوده است.

دشمنان می‌خواهند که کسی به بسیجی بودن خود افتخار نکند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: وجه اشتراک همه بسیجیان وابستگی به جبهه حق است وکسانی که با حق سازش ندارند درصدد این هستند که چهره منفوری از بسیج در جامعه ارائه دهند تا کسی به بسیجی بودن خود افتخار نکند ولی ماخوشبختانه علی‌رغم میل دشمنان هر روز شاهد گسترش روز‌افرون بسیج در عرصه‌های مختلف جامعه خصوصا دانشگاه و مراکز علمی هستیم.

سردار محمد شاهرخی با بیان این‌که هدف از تحریم‌های دشمنان القا کردن این تفکر به جامعه است که نظام دینی در ساماندهی معیشت مردم کارآمد نیست، تصریح کرد: دشمنان به منظور فاصله انداختن بین نظام و مردم، تحریم‌های سنگینی را بر کشور ایران اعمال کردند تا این تفکر را در جامعه  نهادینه کنند که نظام دینی بدون استعانت از غرب کارآمد نیست.

وی با انتقاد از تعمیم دادن علت بسیاری از مشکلات داخلی به تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از افراد آگاهانه یا از روی ناآگاهی با فرافکنی در اذهان مردم علت بسیاری از مشکلات را به تحریم‌ها نسبت می‌دهند و  راه برون‌رفت از مشکلات و رسیدن به رفاه و آسایش را در ارتباط با غرب می‌دانند.

مشکلات ناشی از سوء مدیریتی و عدم اتکا به توانمندی‌های ملی را نباید به تحریم‌ها نسبت داد

شاهرخی ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی که اوج ارتباط ما با جهان غرب بود نتیجه‌ای جز مصرف‌گرایی، فقر، بی‌سوادی و عقب‌ماندگی برای جامعه ما نداشت، به طوری که در ساخت سد دز استان خوزستان حتی از یک متخصص و کارشناس ایرانی استفاده نشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: مشکلاتی مانند اقتصاد تک محصولی، پایین بودن میزان بهره‌وری، فساد‌های مالی، اهتکار، قاچاق کالا و به صرفه نبودن سیستم  تولید وتوزیع و... را که  ناشی از سوء مدیرتی، بی‌برنامه‌گی و عدم توجه به توانمندی‌های داخلی است را نباید  به تحریم‌ها نسبت داد.

 

 

 

captcha