9 طلبه لرستانی به لباس روحانیت ملبس شدند
کد خبر: 1264
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
طی مراسمی؛

9 طلبه لرستانی به لباس روحانیت ملبس شدند

گروه اجتماعی: آئین عمامه‌گذاری 9 طلبه از طلاب مدارس علمیه لرستان به‌مناسبت دهه ولایت و امامت و عید غدیرخم امروز سه‌شنبه، 30 مهرماه در خرم‌آباد برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه لرستان، مراسم عمامه‌گذاری 9 نفر از طلاب مدارس علمیه استان لرستان امروز سه‌شنبه، 30 مهرماه طی مراسمی به‌مناسبت گرامی‌داشت دهه ولایت و امامت و عید غدیرخم در مدرسه علمیه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد برگزار شد.



در این مراسم که اساتید مدارس علمیه لرستان و جمعی از طلاب شرکت داشتند، آیت‌الله عباس‌علی صادقی، رئیس حوزه علمیه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد پیرامون وظایفی که پس از ملبس شدن به لباس روحانیت برای یک طلبه ضرورت پیدا می‌کند مباحثی را مطرح کرد و گفت: شایسته نیست یک طلبه بعد از اینکه به لباس مقدس روحانیت ملبس شد دیگر با کت و شلوار در بین مردم ظاهر شود و هر روز مردم او را با یک لباس و قیافیه جدید ببینند.



وی با بیان این‌که لباس روحانیت برای طلبه وقار می‌آورد، اضافه کرد: همین که یک روحانی با لباس روحانیت در بین مردم ظاهر می‌شود هرچند سخنی نگوید همین ظاهر شدن وی با لباس روحانیت خود نوعی تبلیغ دین است چراکه یک طلبه با گذاشتن عمامه بر سر جزء سربازان امام زمان(عج) قرار می‌گیرد.



آیت‌الله صادقی از طلاب خواست از گذراندن وقت خود به بطالت خودداری کنند و اوقات خود را صرف آموختن و کتاب خواندن و درس خواندن کنند.



در ادامه این مراسم، 9 طلبه به اسامی محمد دریکوند، حمید خوشنام، محمد امیری، میلاد گودرزی، اصغر بابایی‌مقدم، کیانوش گرجی، محسن براتی، امین ذهتابچی و مهدی عزیزی‌حسنوند عمامه خود را با دستان آیت‌الله صادقی دریافت کردند.

captcha