آئین عمامه‌گذاری 20 طلبه لرستانی برگزار می‌شود
کد خبر: 1094
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
همزمان با عید غدیر؛

آئین عمامه‌گذاری 20 طلبه لرستانی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: آیین عمامه‌گذاری 20 طلبه از طلاب مدارس علمیه لرستان، روز پنج‌شنبه، دوم آبان‌ماه مصادف با عید غدیرخم در خرم‌آباد برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه لرستان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه‌های علمیه استان لرستان، روز یک‌شنبه، 28 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با روز عید سعید غدیر خم بیش از 20 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه این استان ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.



وی با بیان اینکه این تعداد طلبه هم اکنون در حوزه‌های علمیه استان لرستان در پایه شش به بالا مشغول تحصیل هستند، افزود: مراسم عمامه‌گذاری طلاب لرستانی در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار می شود.



حجت‌الاسلام مبلغی با بیان اینکه این تعداد طلبه پس از ملبس شدن به لباس روحانیت می‌توانند فعالیت اجتماعی خود را آغاز کنند، اذعان کرد: در معیارهای انتخاب آنها می‌توان به آیین‌نامه تلبس حوزه، تأییدیه اخلاقی و درسی، اتمام سطح یک حوزه اشاره کرد.



مدیر حوزه‌های علمیه استان لرستان عنوان کرد: مراسم عمامه‌گذاری طلاب استان لرستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جمعی از مسئولان حوزه های علمیه این استان همزمان با جشن بزرگ غدیر در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

captcha