به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان لرستان امروز، ۲۵ مردادماه با حضور مدیرکل، معاونان و اعضای ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد و در این جلسه مباحث متعددی پیرامون سیاستهای کلان آموزش و پرورش استان، راهبردها و رویکردهای تحولآفرین در تعلیم و تربیت مطرح شد.
سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه ضمن تأکید بر نقش مشارکت جمعی، گفت: اجرای برنامهها و عبور از چالشهای پیشرو، تنها در سایه تعامل، همافزایی و پشتیبانی متقابل امکانپذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش لرستان با برخی چالشها مواجه هستیم و یکی از مهمترین راههای حل این مشکلات تیم شدن است، افزود: تفاوت تیم با گروه در این است که تیم هدف مشترک دارد، در حالی که گروه ممکن است، بدون هدف واحد فعالیت کند.
سهرابی بر اهمیت تعهد سازمانی و رعایت انضباط اداری تأکید کرد و ادامه داد: در ادارات نباید منافع شخصی بر منافع گروهی غلبه کند و نگاه تکبعدی به مسائل نیز آسیبزاست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه انگیزه معلمان بزرگترین سرمایه برای هدفگذاری در نظام آموزشی است، به ظرفیت بالای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: در آموزش و پرورش با ۲۸ هزار شاغل و ۲۳ هزار بازنشسته فرهنگی روبهرو هستیم و متناسب با این جمعیت، تلاش مضاعف و برنامهریزی دقیق برای پاسخگویی به نیازها ضروری است.
در این جلسه بر لزوم مولدسازی املاک آموزش و پرورش از طریق جلب مشارکتهای مردمی و احداث بناهای جدید برای دانشآموزان بود.
همچنین مفاهیمی چون بیگانگی سازمانی، تعهد سازمانی و تعلق سازمانی بهعنوان مؤلفههای کلیدی فرهنگ اداری مورد تأکید قرار گرفت و لزوم رعایت انضباط اداری بهعنوان اصل بنیادین مطرح شد.
در این نشست، رقیه معتمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ایجاد ۵۷۰ اجتماع یادگیری در سطح استان لرستان، اظهار کرد: این اجتماعات، روشهای نوین را جایگزین شیوههای سنتی خواهند کرد و زمینهای برای ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری فراهم میآورند.
وی دوره ابتدایی را «دوره طلایی هویتسازی و شخصیتسازی دانشآموزان» عنوان کرد و افزود: برنامههای معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ بر همین اصول استوار است.
در ادامه، موضوعاتی چون اجرای طرح حامی مستمر آموزشگیرندگان، برنامه توانا و نیز سیاستهای دولت چهاردهم در دو محور کلان یعنی توسعه عدالت آموزشی و محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی و تاثیر بسزای این مسائل بر اتقای جایگاه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.
در بخش دیگری از این جلسه، فرضیپور، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهمیت انگیزه معلمان، گفت: انگیزه و امیدواری معلمان موتور محرکه اصلی آموزش و پرورش است و همین انگیزه میتواند جهتگیری اهداف کلان دستگاه تعلیم و تربیت را تعیین کند.
انتهای پیام