کد خبر: 4294422
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۱

پویایی مراکز دارالقرآن نقش مهمی در رشد معنوی دانش‌آموزان دارد

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر نقش محوری مراکز دارالقرآن در فرآیند تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: پویایی، انسجام و اثربخشی مراکز دارالقرآن نه‌تنها بر کیفیت برنامه‌های قرآنی در مدارس اثرگذار است، بلکه نقش مهمی در رشد و تعالی معنوی نسل آینده دارد.

احسان پیرداده بیرانوند، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش لرستان، در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید و به‌منظور اجرای هرچه بهتر پروژه مهر، اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، امروز، 24 تیرماه، بازدیدهای میدانی خود را از مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش در سطح استان آغاز کرده است. این بازدیدها در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی در مدارس و مراکز آموزشی انجام می‌شود و بخشی از برنامه‌ریزی‌های کلان آموزش‌ و پرورش برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و تربیتی در آستانه سال تحصیلی جدید محسوب می‌شود.

هدف از این بازدیدها، ارزیابی وضعیت فیزیکی و محتوایی مراکز دارالقرآن، بررسی آمادگی آن‌ها برای اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و تربیتی و نیز شناسایی نقاط قوت و چالش‌های موجود در مسیر اجرای مأموریت‌های دینی و قرآنی است. این اقدامات با رویکردی راهبردی، حمایتی و نظارتی در حال انجام است و ضمن ایجاد تعامل سازنده با مدیران و مربیان دارالقرآن، بستر مناسبی برای تبادل نظر و هم‌افزایی تجربیات فراهم می‌شود.

احسان پیرداده بیرانوند، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، در مورد روند این بازدیدها با تأکید بر نقش محوری مراکز دارالقرآن در فرآیند تربیت دینی دانش‌آموزان، بیان کرد: پویایی، انسجام و اثربخشی مراکز دارالقرآن نه‌تنها بر کیفیت برنامه‌های قرآنی در مدارس اثرگذار است، بلکه نقش مهمی در رشد و تعالی معنوی نسل آینده دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ارزیابی‌های دقیق و میدانی، زمینه‌ای برای حمایت هدفمند از این مراکز فراهم کنیم تا در آغاز سال تحصیلی جدید، با آمادگی کامل به استقبال فعالیت‌های قرآنی بروند.

پیرداده بیرانوند بیان کرد: در این بازدیدها، موضوعاتی همچون وضعیت تجهیزات و امکانات فیزیکی، برنامه‌های آموزشی مربیان، میزان مشارکت دانش‌آموزان، تعامل با اولیا و مدارس و همچنین نحوه برنامه‌ریزی برای طرح‌هایی چون انس با قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نماز و سبک زندگی اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یادآور می‌شود، روند بازدیدها تا پایان شهریورماه ادامه دارد و پس از جمع‌بندی نهایی، گزارش جامعی از نتایج و پیشنهادهای به‌دست‌آمده برای بهبود و تقویت عملکرد دارالقرآن‌ها در سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

اداره قرآن، عترت و نماز ابراز امیدواری کرده است که با اجرای دقیق این پایش‌ها، گام بلندی برای نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی و قرآنی در بین دانش‌آموزان برداشته شود.

انتهای پیام
captcha