کد خبر: 4284602
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۹
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

اطلس اجتماعی و روانی دانش‌آموزان لرستان تدوین می‌شود

سیدعیسی سهرابی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی واقعیت جامعه هستند، به تدوین اطلس اجتماعی و روانی دانش‌آموزان استان اشاره کرد و گفت: براساس این اطلس شرایط اجتماعی و روانی دانش‌آموزان منطبق با غربالگری‌های انجام شده قابل ارائه و گزارش است.

سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، سید عیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، چهارم خردادماه در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به اینکه در دولت چهاردهم امر عدالت آموزشی تبدیل به یک نهضت شده و باید متفاوت با گذشته در این راستا گام برداشت، گفت: برای مدرسه‌سازی در این استان شش اولویت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نخستین اولویت برچیده شدن ۷۰ مدرسه سنگی دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز و سپس ۱۷۰ مدرسه کانکسی و ۶۱‍۲ مدرسه تخریبی، مدارس نیمه تمام، ۱۵ مدرسه دارای کلاس‌های با جمعیت بیش از ۳۵ دانش‌آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در مجموع ۹۳۶ مدرسه این استان در چارچوب نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی احداث و تکمیل می شود، اظهار کرد: برای اجرای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی سه وجه متفاوت پیش‌بینی شده و باید در این حوزه نهضت ایجاد شود.

سهرابی با تأکید بر مشارکت مردم در نهضت مدرسه‎‌سازی و اینکه در حال حاضر ۳۳۵ طرح آموزشی در این استان با میانگین پیشرفت ۵۹ درصدی در دست اجرا هستند، ادامه داد: مدارس کانکسی لرستان براساس تصمیات اتخاذ شده تا پایان خرداد برجیده می‌شوند و اعتبارات مورد نیاز از منابع دولت، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و خیرین تأمین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه مدارس نیمه تمام و تخریبی نیز با سرفصل مشارکت دولتی و خیرین انجام می‌شود، گفت: رکن اصلی نهضت توسعه فضاهای آموزشی مردم و در تأمین منابع و مدیریت و نظارت بر پروژه‌ها حضور دارند، مسئول پروژه برای اجرای ۳۳۵ پروژه آموزشی فعال در سطح استان مردم هستند و تیم مردمی‌سازی در اجرای این طرح‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در اجرای این نهضت مشارکت مردم برای توسعه و پیشرفت است، گفت: معلمان نیز در اجرای این طرح‌ها مشارکت دارند و در یکی از مناطق آموزشی استان بیش از ۵۰ درصد معلمان به آموزش و پرورش اختیار دادند که از حقوق آن‌ها برای تکمیل طرح‌های آموزشی برداشت شود.

سهرابی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار معلم در آموزش و پرورش لرستان مشغول خدمت به دانش‌آموزان هستند و می‌توان در صورت اعتمادسازی و مشارکت فرهنگیان در امر مدرسه‌سازی گام‌های بسیار موفقی برداشت، اظهار کرد: عملیات اجرایی هفت هزار و ۲۳۸ پروژه عمرانی آموزشی استان آغاز شده که از این مجموع ۶ هزار و ۷۶۱ طرح فعال است.

سهرابی اضافه کرد: هفت هزار و ۲۳۸ پروژه عمرانی آموزشی این استان در حال اجرا هستند و در این راستا روند ساخت و تکمیل ۶ هزار و ۷۶۱ پروژه فعال در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر اهمیت شفافیت و پیوست عدالت در اجرای پروژه‌ها او اینکه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، گام نخست تحقق عدالت آموزشی در کشور است و این مهم باید با همراهی همه دستگاه‌ها به ثمر بنشیند، اظهار کرد: براین اساس مراحل کلیدی اجرای پروژه‌ها شامل اعلام نیاز، تعیین مسئول پروژه، ورود اطلاعات، ساختار شکست، ثبت فعالیت‌ها و رویدادها باید مشخص و با تدوین ساز و کارهای دقیق‌تر، نظارت و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها تقویت شود.

سهرابی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی واقعیت جامعه هستند، افزود: دانش‌آموز فرزند یک خانواده و شهروند جامعه است و نباید تنها آموزش و پرورش را متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

وی با بیان اینکه خانواده و نهادهای اجتماعی نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند و نظام مراقبت های اجتماعی در آموزش و پرورش سال‌ها فعالیت موفقی داشته است، به تدوین اطلس اجتماعی و روانی دانش‌آموزان این استان اشاره کرد و افزود: براساس این اطلس شرایط اجتماعی و روانی دانش‌آموزان منطبق با غربالگری‌های انجام شده قابل ارائه و گزارش است.

سهرابی با بیان اینکه آموزش و پرورش در این راستا نهایت تلاش را خواهد داشت، گفت: در این راستا شهرستان نورآباد با توجه به برخی شاخص‌ها به عنوان منطقه هدف کشوری شناسایی شده است، شهرستان دورود در سطح استان نیز به عنوان پایلوت انتخاب و با اولویت دو آسیب اجتماعی خودکشی و اعتیاد پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha