کد خبر: 4278344
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۵
سیدعیسی سهرابی تأکید کرد:

دانشگاه فرهنگیان مبدأ شکل‌گیری مأموریت‌های تربیتی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: دانشگاه فرهنگیان باید مبدأ شکل‌گیری مأموریت‌های تربیتی و حرفه‌ای باشد؛ اما این مأموریت‌ها نیازمند بازتعریف بر مبنای نیازهای واقعی میدان عمل است.

سید عیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، سید عیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، روز گذشته، چهارم اردیبهشت‌ماه، در دوره «مسیر معلمی بسیج فرهنگیان» با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در تحول پایدار نظام آموزشی، اظهار کرد: تحول زمانی ماندگار خواهد بود که معلم به‌عنوان محور اصلی این جریان، خودباوری، مهارت و آمادگی برای ایفای نقش تحول‌آفرین را داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید مبدأ شکل‌گیری مأموریت‌های تربیتی و حرفه‌ای باشد؛ اما این مأموریت‌ها نیازمند بازتعریف بر مبنای نیازهای واقعی میدان عمل است. آموزش معلم نباید صرفاً در فضای دانشگاهی بماند؛ باید در محیط واقعی مدرسه و جامعه جریان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه آموزش باید از جنس میدان باشد، بر راه‌اندازی «جمع‌های یادگیری در محیط کار» تأکید کرد و گفت: رویکرد ما، آموزش نیروی انسانی به‌صورت محله‌محوری و مدرسه‌محوری است، یادگیری در بستر واقعی، عمیق‌تر و ماندگارتر خواهد بود.

سهرابی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد سازوکاری منسجم برای ارتباط فعال‌تر میان مدارس و دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: باید ارتباط نظام‌مند و پویایی میان این دو نهاد برقرار شود تا فرایند تربیت‌معلم با نیازهای واقعی میدان مدرسه هماهنگ باشد.

انتهای پیام
captcha