کد خبر: 4236980
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان:

معلمان ما در جایگاه مبلغان و مروجان دینی جامعه قرار دارند

احمد حقی با تأکید بر اینکه معلمان ما در جایگاه مبلغان و مروجان دینی جامعه قرار دارند و باید ادامه‌دهنده راه انبیای الهی باشند، اظهار کرد: معلم باید با الگو قرار دادن رفتارهای اخلاقی و نیکو خود، دانش‌آموزان را به سمت رفتارهای مثبت هدایت کند.

آیین دانش‌آموختگی دانشجومعلمانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان، مراسم آیین دانش‌آموختگی دانشجومعلمان ورودی سال ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان لرستان امروز، 26 شهریورماه با حضور ریاست دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری و رؤسای مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان لرستان در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم‌‎آباد برگزار شد.

احمد حقی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان در این مراسم با بیان اینکه رسالت دانشگاه فرهنگیان رسالتی خطیر و سرنوشت‌ساز است، گفت: ما برای این‌که دانشجویان و دانش‌آموزانی قوی و متخصص داشته باشیم باید معلمانی متخصص و متعهد تربیت کنیم.

وی آموزش مفاهیم دینی، ترویج اخلاق و رفتار نیکو، تقویت هویت دینی و آموزش تفکر انتقادی را از نقش‌های دانشجومعلمان در تعلیم و تربیت جامعه ذکر کرد و افزود: معلمان به عنوان مبلغان و مروجان دینی نقش مهمی در جامعه امروزی دارند.

حقی با تأکید بر اینکه امروز ما در جایگاه مبلغان و مروجان دینی جامعه هستیم و باید ادامه دهنده را انبیای الهی باشیم، اظهار کرد: معلم باید با الگو قرار دادن رفتارهای اخلاقی و نیکو، دانش‌آموزان را به سمت رفتارهای مثبت هدایت کند.

کار معلم باید بر مدار امید باشد

حجت‌الاسلام هادی گراوند، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید فارغ‌التحصیلی را پایان کسب علم بدانیم، به ذکر آیات و روایاتی در رابطه با تلاش و کوشش معلم برای رشد علمی، اخلاقی و دینی پرداخت.

وی ضمن تبیین جایگاه، رسالت، مقام و منزلت جامعه فاخر معلمان از منظر قرآن و روایات، گفت: نباید فارغ‌التحصیلی را پایان کسب علم بدانیم و بنا به توصیه قرآن کریم «وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا» معلم علاوه بر نورافشانی و عطرافشانی باید همواره در تلاش برای رشد علمی، اخلاقی و دینی خود باشد.

گراوند با بیان اینکه در روایات داریم که «لغزش اهل علم مانند کشتی شکسته است که هم خود و هم دیگران را غرق می‌کند»، امید به آینده و امیدآفرینی را به عنوان سرلوحه کار معلم در تراز گام دوم انقلاب دانست و ادامه داد: خدمت، تلاش و تدریس، بدون امید راه به جایی نمی‌برد؛ بر این اساس کار معلم باید بر مدار امید باشد کمااینکه امید‌آفرینی لازمه این است که معلم بتواند سفیر راهبر راستین برای نسل نو باشد.

در این مراسم از نفرات برتر علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل آمد و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای فارغ‌التحصیلان اجرا شد.

انتهای پیام
captcha