برگزاری کارگاه آموزشی «رفیق خدا» در فردیس
کد خبر: 4208973
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

برگزاری کارگاه آموزشی «رفیق خدا» در فردیس

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس گفت: در ایام ماه مبارک رمضان کارگاه آموزشی «رفیق خدا» ویژه نوجوانان به همراه محافل افطار خانگی برگزار می‌شود.

کلاس «رفیق خدا»

حسام‌الدین اویسی، مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به فعالیت این مرکز در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برپایی افطارهای خانگی در منازل دانش‌آموزان عضو این قرارگاه به همت اعضای خانواده آنها از جمله این برنامه‌هاست.

وی پیوند زدن خانواده با مسجد و حاکم‌کردن فضای همدلی و معنویت در محیط خانواده را از مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسم افطارهای خانگی دانست و گفت: وقتی که نوجوانان تلاش و دغدغه والدین خود برای پذیرایی از میهمانان خدا را می‌بینند با قدرت بیشتری پای در مسیر بندگی خدا می‌گذارند.

این مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه ارتباط با قرآن است و از جمله نیازهای مهم نوجوانان آشنایی با مفاهیم قرآن و انس‌ و رفاقت با این کتاب آسمانی است، افزود: از دیگر برنامه‌های مجموعه فاطمیون در ماه مبارک رمضان برگزاری کلاس رفیق مثل خداست.

اویسی تصریح کرد: در این کلاس سعی شده با بیان آیات و داستان‌های شیرین قرآن کریم، رفاقت و همراهی خدا را برای نوجوانان به تصویر کشیده شود. همچنین فضای دلنشین و با نشاط حاکم بر این کلاس، زمینه انس و علاقه به قرآن کریم را در نوجوانان فراهم می‌کند.

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس با بیان اینکه این کلاس‌ها در منازل خانواده‌ها و پس از سفره افطار به همراه پذیرایی چای و میوه برگزار می‌شود، گفت: از آنجا که در سنین نوجوانی همه به دنبال پیدا کردن یک رفیق خوب در زندگی هستند و نیاز به محبت، حمایت و دیده‌شدن دارند با برگزاری چنین کلاس هایی سعی کرده ایم تا با کمک آیات قرآن، خدا رو به عنوان بهترین رفیق به نوجوان‌ها معرفی کنیم.

وی بیان کرد: در قرآن داستان‌های زیادی وجود دارد که نمایانگر محبت‌ها، حمایت‌ها، کمک‌کردن و توجه خداوند متعال به پیامبران و مؤمنان است که در این داستان‌ها نشان می‌دهد خداوند چقدر بنده‌هایش را دوست دارد و به بهترین شکل، زندگی آنها را رقم می‌زند.

انتهای پیام
captcha