قصه‌های قرآنی؛ بهترین راه تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی
کد خبر: 4201853
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

قصه‌های قرآنی؛ بهترین راه تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین راه برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی از مسیر قصه‌های قرآنی می‌گذرد.

قصه‌های قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حامد منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست تخصصی ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی قصه‌گویی تببین در مشهد ضمن اولویت‌دهی به کودکان و نوجوانان در مبحث تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرآنی، اظهار کرد: این دفتر، استفاده مؤثر از مراکز و نهادهای دولتی را در روند اجرایی کردن سلسله برنامه‌های تبیین به‌خصوص جشنواره قصه‌گویی و قصه‌نویسی قرآنی در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: از دبیرخانه برگزار کننده این جشنواره می‌خواهیم تا تمام تلاش خود را بر این مهم مصروف داشته و در جذب استعدادها و بالاترین ظرفیت‌های ادبی در زمینه قصه‌پردازی و قصه‌گویی اهتمام لازم را انجام دهند. بهترین راه برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی از مسیر قصه‌های قرآنی می‌گذرد.

در ادامه محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن بیان این مطلب که قصه یکی از مؤثرترین ابزار تبلیغ و ترویج است بیان کرد: قصه‌های قرآنی سرشار از واقعیت، تمثیل، فلسفه، تاریخ، آموزش و مباحث روان شناختی‌اند و می‌توانند دستمایه خلق قصه‌هایی جذاب برای انتقال مفاهیم قرآنی و ارزشی باشند.

حسین‌زاده، لزوم اطلاع‌رسانی این جشنواره از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما با توجه به اهمیت این جشنواره در سطح ملی را یادآور شد و بر پیگیری آن از سوی دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha