معیارهای انتخاب اصلح تبیین شود
کد خبر: 4200765
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
مدیر مؤسسه جهاد تبیین لرستان:

معیارهای انتخاب اصلح تبیین شود

امیرعلی‌حیدر امیری با تأکید بر تبیین معیارهای انتخاب اصلح و مزیت‌های حضور حداکثری در انتخابات از سوی رسانه‌ها، نخبگان، اساتید و حوزویان و فعالان فضای مجازی، گفت: راه‌اندازی پویش‌های مختلف در راستای ترغیب مردم به ویژه رأی‌اولی‌ها به شرکت در انتخابات می‌تواند در جلب مشارکت مردمی مؤثر باشد.

امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانامیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهم اسفندماه و ضرورت جلب مشارکت حداکثری در این انتخابات، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «مجلس در رأس امور است» و این موقعیت و جایگاه مجلس را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه قانونگذاری و نظارت بر امور اجرایی کشور دو وظیفه مهم مجلس است، اگر مجلس پشتوانه مردمی داشته باشد، با قدرت و قوت امور خود را پیگیری می‌کند بر این اساس نیازمند مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تبیین معیارهای انتخاب اصلح و سوق دادن مردم به سمت انتخاب اصلح را یک مسئله مهم دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره تأکید بر اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نداشتند و این بیانگر اهمیت این دوره از انتخابات است.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها و نخبگان در جلب مشارکت انتخاباتی و تقویت اعتماد عمومی اشاره کرد و افزود: انتخابات به نوعی امنیت و اقتدار ملی را نشان می‌دهد. مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت مواردی است که در انتخابات باید به آن توجه شود.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه سیره امامین انقلاب هم همواره تأکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است و تأکید نموده‌اند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند، اظهار کرد: رهبر معظم‌ انقلاب از مدت‌ها قبل تحقق راهبردی چهار وجهی شامل «مشارکت پرشور»، «رقابت واقعی»، «سلامت حقیقی» و «امنیت کامل» را مطرح و بر ضرورت تحقق آن‌ها تأکید کرده‌اند.

وی گفت: یکی از عواملی که می‌تواند سبب سرد شدن تنور انتخابات شود، نارضایتی مردم از افرادی است که در دوره‌های گذشته انتخاب شده‌اند و نتوانسته‌اند در انجام وظایف محوله موفق باشند و باری از دوش مردم و جامعه بردارند.

راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات

این کارشناس سیاسی بر لزوم تبیین مزیت‌های پرشمار حضور حداکثری در انتخابات از سوی رسانه‌ها، نخبگان، اساتید و حوزویان تأکید کرد و ادامه داد: امروز دشمن به دنبال ناامیدی و دلسرد کردن مردم است و سعی می‌کند با استفاده از تبلیغات و حرف‌هایی بتواند مسیر نسل جوان را منحرف کند.

وی با بیان اینکه نسل جوان مشتاقانه دوست دارند در سرنوشت کشور مشارکت کنند و برای حضور در انتخابات لحظه‌شماری می‌کنند، تصریح کرد: دشمن این روزها تلاش دارد تا یأس را در بین مردم خصوصاً نسل جوان ایجاد کند که بگوید یک رأی هیچ تأثیری در انتخابات ندارد در حالی که هر یک از رأای‌های رأی‌دهندگان، در سرنوشت کشور تأثیر مهمی دارد.

امیری گفت: امروز ما وظیفه داریم که نسل جوان را نسبت به آینده کشور امیدوار کنیم لذا می‌طلبد که آموزش و پرورش نسبت به جهاد تبیین در این زمینه اقدام نماید و باید نشان داده شود که این نظام و انقلاب برای همه مردم خصوصاً نسل جوان ارزش و کرامت انسانی قائل است و این نظام به همه بها داده که در سرنوشت کشور سهیم باشند.

وی راه‌اندازی پویش‌های مختلف در راستای ترغیب مردم به ویژه رأی‌اولی‎ها به شرکت در انتخابات را مهم دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا رأی‌اولی‌ها در کنار صندوق‌های رأی از خود عکس بگیرند و این عکس‌ها در گروه‌ها و کانال‌ها منتشر شود؛ این کار سبب می‌شود تا سایر دوستان نسل جوان نیز در انتخابات شرکت کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز معلمان می‌توانند هر روز چند دقیقه‌ای را در مورد انتخابات و حضور پرشور در این صحنه سیاسی صحبت کنند که این کار هم سبب ترغیب دانش‌آموزان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha