۷۴ پروژه در تویسرکان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 4197439
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
همزمان با دهه فجر

۷۴ پروژه در تویسرکان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار تویسرکان گفت: ایام‌الله دهه فجر در تویسرکان ۷۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک‌هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

فرمانداری تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری، فرماندار تویسرکان، روز گذشته، ۱۲ بهمن‌ماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر گفت: دهه فجر عید و جشن ملی برای مردم ایران و مستضعفان عالم است، این انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) سبک جدیدی از زندگی را به نمایش درآورد.

وی ادامه داد: عمدتاً در دنیا دو فلسفه و سبک حکومتی لیبرال دموکراسی غربی و نظام دموکراتیک شرقی وجود داشت که با ورود امام خمینی(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی، شیوه حکومتی سومی به‌نام مردم‌سالاری دینی ایجاد شد و مردم‌سالاری دینی خود را در قامت و نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داد، جمهوری که با تأکید امام(ره) جمهوری اسلامی شد و تبدیل به حکومت اسلامی نشد.

افشاری افزود: مردم ایران برای حاکمیت دینی حول امام راحل جمع شدند و علیه ظلم و ستم شاهنشاهی قیام کردند و طبق خواسته امام(ره) نظام از جهت قالب جمهوری و از جهت محتوا اسلامی شکل گرفت، همچنین تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات‌ که جمهوریت و اسلامیت هر دو وابسته به انتخابات است هم ادامه گفتمان امام(ره) با مضمون جمهوری اسلامی است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با وحدت هماهنگی و به‌کارگیری استعداد و توانمندی‌های شهرستان اقدامات گسترده‌ای انجام شده که باید بیان شود و برنامه‌ریزی‌های راهبردی با تأکید بر وحدت و پیشبرد اهداف شهرستان در همه حوزه‌ها به دور از چالش و اختلاف دنبال می‌شود، اظهار کرد: تویسرکان در دوران گذشته به خاطر اختلافات مختلف آسیب جدی دید، لذا خدمت به مردم و پیشرفت شهرستان را ذیل راهبرد‌ چشم‌انداز نظام و بیانیه گام دوم در برش شهرستانی دنبال می‌‌کنیم که در این راستا ۷۴ پروژه با یک‌هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افتتاح پروژه کارخانه مهان کاغذ سرکان با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر، بهره برداری از ۱۰۹ واحد در بافت فرسوده تویسرکان با اعتبار ۲۳۸ میلیارد تومان سهم آورده افراد و تسهیلات و بهره برداری از ۱۵۴ واحد مسکن ویژه روستایی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان را برخی از مهمترین برنامه های این دهه دانست.

افشاری بهره برداری از فاز اول دریاچه مادر و پارک اطراف با هزینه‌کرد ۸ میلیارد تومان، افتتاح پیاده‌راه چهارباغ سماق با ۴ میلیارد تومان، افتتاح پروژه راه تویسرکان ـ بوستان دره به سه راهی حمیل آباد با ۲۷ میلیارد تومان و روکش آسفالت مسیر خیرآباد به فرسفج با ۲۲ میلیارد تومان و تکمیل بهسازی هشت روستا در مقطع زمانی پنج ماهه را دیگر پروژه‌های دهه فجر برشمرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از هشت پروژه شرکت نیروی برق، مرمت و بازسازی حمام قدیمی زرهان، بازسازی امامزاده کرزان با حفظ ویژگی‌های میراثی و بهره برداری فاز نخست زمین چمن سرکان به عنوان دیگر پروژه ها، از آغاز احداث ۲۷ رشته قنات از محل اعتبارات وزارت نفت و در قالب پروژه‌های سفر ریاست جمهوری با ۴۵ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: ۴۶ درصد پروژه‌های استان در قالب جهاد آبرسانی مربوط به تویسرکان است در همین راستا در ۵۳ روستا عملیات اجرایی شروع شده است همچنین عملیات اجرایی سد خرمرود به سرعت در حال انجام است و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای تکمیل آن در نظر گرفته شده که در صورت مناسب بودن وضعیت بارش‌ها آبگیری سد هم انجام می‌شود و سد سرابی هم که در سنوات قبل بهره‌برداری شده است.

فرماندار تویسرکان توضیح داد: بازنگری در طرح جامع شهر تکمیل شده، از لحاظ فنی کار طرح تمام شده است و مراحل تصویب آن در حال انجام است، کمربندی جنوبی، مسیر پشت بیمارستان ولیعصر(عج) و کنارگذر شمالی و جانمایی آرامستان در طرح جامع دیده شده است.

وی گفت: تعداد نامزد‌های تأیید صلاحیت شده انتخابات مجلس تویسرکان تا امروز ۳۱ نفر است و ۱۰۴ شعبه اخذ رأی در شهرستان برای برگزاری انتخابات مجلس پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha