همایش تجلیل از رابطان مراسم اعتکاف در مساجد گرگان برگزار شد
کد خبر: 4197255
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

همایش تجلیل از رابطان مراسم اعتکاف در مساجد گرگان برگزار شد

همایش تکریم و تجلیل از رابطین مراسم معنوی اعتکاف در مساجد گرگان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امروز، ۱۱ بهمن ماه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

تجلیل از رابطین مراسم معنوی اعتکافبه گزارش ایکنا از گلستان، همایش تکریم و تجلیل از رابطین مراسم معنوی اعتکاف در مساجد گرگان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امروز، ۱۱ بهمن ماه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

اسماعیل نادری، فرماندار شهر گرگان ضمن تشکر از همکاری و زحمات خادمین و رابطان مراسم معنوی اعتکاف، گفت: حضور در این مسیر از الطاف الهی بوده و امیدواریم توفیق خدمتگزاری به بندگان خدا شامل حال همه شود.

فرماندار گرگان با بیان اینکه اعتکاف یعنی از همه بریدن و تنها به خدا وصل شدن، تصریح کرد: ائمه همواره به دنبال کامل‌ترین‌ها بودند، لذا اگر انسان در همه شرایط خدا را ببیند و خدای متعال را محور فعالیت‌های خود قرار دهد، هدفمند جلو رفته و به سعادت دست‌ می‌یابد.

نادری افزایش آمار نسبت به سال گذشته را یک خبر امیدبخش برشمرد و گفت: حضور پررنگ جوانان با وجود هجمه‌های دشمن و با همه مشکلات که جوانان درگیر آن هستند، نشانگر آن است که جذب و علاقه‌مندی به دین در قشر جوان بیشتر از گذشته شده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه امسال به لطف خدا و همت رابطان، شاهد اعتکاف پرشور نسبت به سال گذشته بودیم، اظهار کرد: توفیق شرکت در اعتکاف همه‌ساله نصیب افراد زیادی شده اما خدمت به معتکفان، توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، لذا باید فرصت خدمت‌رسانی به بندگان خدا را قدر دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با تأکید بر اینکه اکثر معتکفان قشر جوان بودند، ادامه داد: اگر افراد از ظرفیت‌های خودشان برای برپایی هرچه بهتر مراسم اعتکاف بهره ببرند، قطعاً هرساله شاهد جذب افراد بیشتری در این مراسم معنوی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه امسال تقاضا برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف بیش از سال گذشته بوده است، گفت: امسال 6 هزار و 650 نفر در بیش از 70 مسجد در قالب اعتکاف عمومی، دانش‌آموزی، مادر و دختری، مادر و فرزندی و هنرمندان معتکف شدند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از بیش از 70 خادم اعتکاف خواهر و برادر که مسئولیت برنامه‌ریزی، ساماندهی و... را برعهده داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha