اعتکاف فرصتی برای تقویت روحیه معنوی و خودسازی است
کد خبر: 4196364
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

اعتکاف فرصتی برای تقویت روحیه معنوی و خودسازی است

استاندار کردستان با بیان اینکه انس با قرآن و مضامین آن مبنای هدایت و عاقبت به‌خیری است، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت روحیه معنوی، خودسازی و حلقه اتصال به خداوند و زمانی برای تفکر است.

اعتکاف دانشجویی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، همزمان با شروع ماه رجب و ولادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و شروع ایام البیض، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد و دانشگاه‌های  استان کردستان برگزار شد. در آخرین روز مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی، استاندار کردستان شامگاه گذشته، هفتم بهمن در مسجد دانشگاه کردستان برگزار شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آیین اعتکاف دانشجویی به تشریح اهمیت اعتکاف و مراتب بهره‌مندی از مواهب و برکات این مراسم معنوی پرداخت و اظهار کرد: دوستی‌های معنوی در اعتکاف شکل می‌گیرد و جزو پایدارترین و خالصانه ترین رفاقت‌ها است.

وی با بیان اینکه انس با قرآن،  کلام خداوند متعال مبنای اساسی هدایت به سوی ایمان و روشنی است، افزود: کسانی که با قرآن مانوس می‌شوند، مورد لطف خدا و کرامت قرآن می‌گیرند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اعتکاف موجب ارتباط مستمر با قرآن و همچون سدی مانع وقوع خیلی از مشکلات در مسیر زندگی می‌شود، گفت: قرآن کتاب هدایت است و هرکس به آموزه‌های قرآن توجه و عمل نماید راه سعادتمندی را برای خود فراهم کرده است.

وی با تبیین جایگاه والای قرآن در هدایت انسان به سوی رستگاری و فلاح، گفت: قرآن عالی‌ترین منبع علمی و عملی ما در زندگی است و هرکس  ایمان خود را از قرآن گرفته باشد مصونیت کامل در برابر هرگونه مکر بیرونی و شیاطین خواهد یافت.

یادآور می‌شود؛ همزمان با فرا رسیدن ۱۳ رجب و شروع ایام‌البیض، مراسم معنوی اعتکاف با حضور ۲۰۵ نفر از دانشجویان کردستانی به مدت سه روز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha