بانک اطلاعات مدارس تخریبی لرستان تهیه شود
کد خبر: 4195072
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان:

بانک اطلاعات مدارس تخریبی لرستان تهیه شود

علی‌محمد رضوی با اشاره به آمادگی مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام استان گفت: بانک اطلاعات مدارس تخریبی لرستان تهیه شود تا در نشست‌ها و جلسات خیرین با ارائه مستندات اعتبارات لازم را برای این مدارس تأمین کنیم.

جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان امروز، یکم بهمن‌ماه با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و جمعی از خیرین در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

علی‌محمد رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در این نشست با بیان اینکه آمادگی برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام استان وجود دارد، گفت: بانک اطلاعات مدارس تخریبی لرستان تهیه شود تا در نشست‌ها و جلسات خیرین مدرسه‌ساز با ارائه مستندات اعتبارات لازم را برای  این مدارس تأمین کنیم.

وی افزود: مدارسی که نیازمند هوشمندسازی باشند اگر مدیر مدرسه بخشی از اعتبار آن را تأمین کند، خیّر کاظم قلم‌چی این آمادگی را دارد تا مابقی آن را پرداخت کند.

در ادامه رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در سخنانی با بیان اینکه منابع دولتی برای احداث مدارس جدید محدود است، گفت: خیرین و دلسوزان تعلیم و تربیت استان باید پای‌ کار بیایند تا با احداث مدارس نوساز زمینه را برای آموزش باکیفیت دانش‌آموزان استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌های برخوردار کیفیت‌بخشی و تنوع آموزش در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در استان‌های کمتر برخوردار مثل لرستان مدیران به‌دنبال تأمین زیرساخت‌های آموزشی هستند که ضرورت دارد خیرین کشور توجه بیشتری به مناطق محروم و کمتر برخوردار داشته باشند.

عزتی در بخشی دیگر از سخنان خود لزوم توجه خیرین به هنرستان‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به چشم‌انداز توسعه توازن رشته‌ای، هنرستان‌های لرستان نیاز ویژه به تجهیزات و امکانات آموزشی دارند.

یونس بهاروند ایران‌نیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه یک هزار و 150 مدرسه تخریبی، سنگی، فرسوده یا نیازمند بهسازی و مقاوم‌سازی در لرستان وجود دارد، گفت: برای هر منطقه آموزش و پرورش ۱۰ مدرسه را با اولویت بهسازی و احداث در نظر گرفته‌ایم که جمعاً بیش از ۲۳۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته که با کمک خیرین و اعتبارات دولتی باید در استان احداث شود.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز اگر در بحث تجهیزات و تعمیرات مدارس هم شرکت کنند مشکلات مدارس زیادی رفع خواهد شد، اضافه کرد: سال گذشته با مشارکت آموزش و پرورش استان در طرح شهید عجمیان یک هزار و 200 کلاس درس در استان شاداب‌سازی و زیبا‌سازی شد.

انتهای پیام
captcha