همایش «پرواز پروانه‌ها» در بروجرد برگزار شد
کد خبر: 4194577
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

همایش «پرواز پروانه‌ها» در بروجرد برگزار شد

همایش بزرگداشت ۶۸ شهید دانش‌‌آموز حمله موشکی رژیم بعث عراق با عنوان «پرواز پروانه‌ها» در سینما فلسطین بروجرد برگزار شد.

همایش «پرواز پروانه‌ها»؛ در بروجردبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، همایش بزرگداشت ۶۸ دانش‌آموز شهید شهرستان بروجرد با عنوان «پرواز پروانه‌‌ها» شامگاه چهارشنبه، ۲۷ دی‌ماه با حضور اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، مسئولان شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم بروجرد در سینما فلسطین بروجرد برگزار شد.

در این آئین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی،  امام‌جمعه بروجرد گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهرستان بروجرد که کمتر بیان شده است، شهادت دسته‌جمعی  ۶۸  کودک دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس بر اثر حمله موشکی رژیم بعث عراق است.

وی افزود: برای بزرگداشت این دانش‌آموزان شهید حمله موشکی باید کنگره ملی برگزار کرد و کتاب‌ها به زبان‌های مختلف نوشت تا جهانیان به مظلومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس آگاه شوند.

حسینی با بیان اینکه راه انقلاب اسلامی ایران، راه امام‌حسین(ع) است، در راه انقلاب هر چه قدر هم شهید بدهیم کم است، اظهار کرد: خانواده شهدا از قدر و منزلت بالایی برخوردار هستند، زیرا هر کسی لیاقت شهید و شهادت را ندارد.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه شهرستان بروجرد یک شهرستان عالم‌پرور است و در یک برهه زمانی ۷۲ مجتهد در این شهر زندگی می‌کردند، اضافه کرد: بروجرد شهر شهیدان از سرداران بزرگ گرفته تا کودکان دانش‌آموز است، ملتی که کودکان و زنان و مردان آن عاشق شهادت هستند، شکست‌ناپذیر است.

در بخشی از این مراسم از کتاب «زنگ موشک» به قلم فریبا مرادی‌نسب که خاطرات تلخ و حال و هوای مردم بروجرد را از روزهای شهادت ۶۸ دانش‌آموز شهید این شهرستان را روایت می‌کند، رونمایی شد.

 تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز بروجردی، شعرخوانی، اجرای نمایش «نقل تلخ» با موضوع شهدای دانش‌آموز، اجرای سرود و سخنرانی از جمله بخش‌های این همایش بود.

انتهای پیام
captcha