دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس پایان یافت
کد خبر: 4189109
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس پایان یافت

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس با معرفی برگزیدگان این جشنواره و همچنین نخبگان علمی برگزار شد.

اختتامیه دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس با معرفی برگزیدگان این جشنواره و همچنین نخبگان علمی استان عصر امروز، 29 آذرماه در شیراز برگزار شد.

مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در این مراسم با اشاره به اقشار ۲۲ گانه بسیج و نقش آن در تمامی عرصه‌ها گفت: بسیج تا به امروز توانسته در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نقش‌آفرینی کند و امروز نیز با توجه به اهمیت علم و فناوری، بسیج ظرفیت‌های موجود در این حوزه را بکار گرفته تا چالش ها و مسائل کشور به شکل علمی برطرف شود.

وی در خصوص ظرفیت‌های سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: ایجاد، به‌روزرسانی و توسعه بیش از ۴۵ کارگروه خانه نخبگان در سراسر استان با استعداد ۵۶۰ نفر از اساتید، نخبگان و مسئولان با هدف احصا و حل مسائل، جهت‌دهی به پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی، مطالبه‌گری و ایجاد بانک اطلاعاتی موضوعات از جمله ا قدامات انجام شده در همین راستاست.

میکائیلی، هدف از ایجاد، توسعه و راه‌اندازی بیش از ۵۴ پایگاه علمی و ایجاد مدیریت علمی در بیش از ۴ هزار پایگاه بسیج در استان را تقویت و توسعه فعالیت‌های علمی در سطح جامعه، توانمندسازی علمی و پژوهشی بسیجیان و نقش‌آفرینی بسیجیان در توسعه و شکوفایی عنوان کرد و افزود: بیش از 7 مرکز رشد، نوآوری و خلاقیت در استان فارس فعال داریم که در آن از بیش از ۵۰ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان حمایت و پشتیبانی می‌شود.

به گفته مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، قرارگاه جهاد علمی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌ها و ایده‌های فناورانه نیز در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین شبکه پرسشگری ۳۰۰ نفری در سطح استان شکل گرفته و انجام پروژه‌های نظرسنجی و پرسشگری میدانی انجام شده که منشا بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، تدوین سیاست‌ها و راهبردها بوده است.

میکائیلی همچنین از شکل‌گیری بیش از 7 هزار و ۷۰۰ هسته علمی تخصصی فناور، دانشی، توانمندساز و گفتمان‌ساز در استان و شناسایی و ایجاد بانک نخبگانی از بیش از 6 هزار و ۲۰۰ مخترع و مبتکر با هدف حمایت مادی و معنوی از آنان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در ادامه همچنین توضیحاتی پیرامون ایجاد و راه‌اندازی بزرگترین شبکه حل مسئله استانی ارائه کرد و گفت: این شبکه به شکل بومی با نگاه دانشی و توانمندساز و علمی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و پای کار آمدن سایر نهادها تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha