مراسم بزرگداشت مرحومه سیده علویه طاهره موسوی در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4187728
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

مراسم بزرگداشت مرحومه سیده علویه طاهره موسوی در خرم‌آباد برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحومه سیده علویه طاهره موسوی، خادم‌القرآن و مؤسس اولین دارالقرآن بانوان شهر خرم‌آباد با حضور جمعی از بانوان و مدیران در این شهرستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحومه سیده علویه طاهره موسوی در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم بزرگداشت و نکوداشت مرحومه سیده علویه طاهره موسوی، خادم‌القرآن و مؤسس اولین دارالقرآن خواهران شهر خرم‌آباد امروز، 23 آذرماه با حضور جمعی از بانوان، خانواده مرحومه موسوی، طلاب مدارس علمیه خواهران و مدیران لرستان در حسینیه حبیب بن مظاهر شهر خرم‎‎آباد برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه سیده علویه طاهره موسوی، گفت: مرحومه موسوی از بانوان تاثیرگذار و حماسه‌آفرین در سطح استان لرستان بود که شاگردان زیادی را پرورش داد.

وی با اشاره به این کلام از امام راحل(ره) که فرمودند: «قرآن کریم انسان‌ساز است»، افزود: مرحومه سیده علویه طاهره موسوی نیز انسان‌ساز بود چرا که وی هم یک بانوی قرآنی، هم یک معلم و هم یک مادر و بانو بود.

قدرتی با بیان اینکه این بانوی لرستانی در حوزه و دانشگاه و در آموزش و پرورش و کارهای اجرایی نقش مؤثری را ایفا کرد و برای دختران و دانش‌آموزان این دیار به مانند یک مادر فداکار و مهربان بود، اضافه کرد: مرحومه موسوی یک بانوی قرآنی و خادم‌القرآن بود و از سن ده سالگی از وی برای تدریس قرآن دعوت می‎شد و توانست چندین دهه از عمر و حیات مبارک خود را در راه خدمت به قرآن و انسان‌سازی صرف کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه خدای متعال انسان‌ساز بودن را در وجود بانوان و مادران به ودیعه گذاشته و هیچ مردی نمی‌تواند انسان‌ساز باشد، گفت: این مراسم در واقع تکریم و تجلیل از مقام بانویی است که خادم‌القرآن بود و ما افتخار می‎کنیم که چنین بانوی تأثیرگذار و دوستدار قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت را در استان خود داشته‌ایم.

در ادامه این مراسم، سیده وحیده رحیمی، خواهر شهید سدیفخرالدین رحیمی در سخنانی گفت: بعد از شهادت پدرم در سال 61 با وجود اینکه دختر نوجوانی بودم و در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کردم به حوزه علمیه فاطمیه راه یافتم و با خانم سیده علویه موسوی آشنا شدم و ایشان کمک زیادی در پرورش خلاقیت‌هایم ایفا نمود.

وی با بیان اینکه مرحومه موسوی همواره در مراحل مختلف زندگی مشوق خوبی برایم بود و می‌توانم بگویم تا حدودی جای خالی پدر را برایم پُر کرد، افزود: مرحومه علویه موسوی هم در علم و هم در اخلاق و هم در مباحث فلسفی و تدبر و تفسیر قرآن سرآمد بود و شاگردانی که اوایل پیروزی انقلاب پرورش داد هر کدام توانستند بخشی از فعالیت‌های دینی و قرآنی در سطح شهر خرم‎آباد را به دست بگیرند.

رحیمی در ادامه به کسب رتبه بین‌المللی مرحومه سیده علویه طاهره موسوی در زمینه بانوان قرآن‌پژوه اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم علویه موسوی با مردم و در بین مردم بود او خودش را جدای از مردم نمی‎دید لذا از احترام خاصی در بین مردم شهر خرم‎آباد برخوردار بود.

وی گفت: مرحومه سیده علویه طاهره موسوی با تمام قوا در راستای اعتلای فرهنگ قرآن و اهلبیت(ع) تلاش کرد و از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار می‎توان به خستگی‎ناپذیری، اخلاق خوب و دوستدار قرآن و اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

لازم به ذکر است، سیده علویه طاهره‌ موسوی، بانوی فعال قرآنی استان لرستان، خادم‌القرآن، پایه‌گذار و مؤسس اولین دارالقرآن خواهران در مرکز استان لرستان 23 مردادماه امسال بر اثر ابتلای به بیماری دار فانی را وداع گفت.

این بانوی لرستانی مؤسس اولین دارالقرآن خواهران در مرکز استان بوده و بیش از 40 سال از عمر خود را در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه به تدریس قرآن و معارف اسلامی پرداخت و شاگردان فراوانی را در این راستا تربیت کرده است.

وی که در سن کودکی به‌واسطه تشویق‌ها و رهنمودهای پدرش به قرآن روی آورد، موفق شد در سن 10سالگی تمام آیات قرآن کریم را به‌صورت صحیح و روان تلاوت کند، تا جایی‌که در مقطع راهنمایی به‌دلیل تسلط وی در روخوانی و روان‌خوانی قرآن، از ایشان برای تدریس درس قرآن در مدارس ابتدایی دعوت می‌شد.

علویه طاهره‌ موسوی از سوی حجت‌الاسلام سید‌مصطفی موسوی، از علمای گرانقدر شهر خرم‌آباد مورد تشویق قرار گرفت و همچنین با شرکت در کلاس‌های سنتی آموزش قرآن ‌حاجیه خانم جزایری‌ که همسر یکی از علمای بزرگ شهر خرم‌آباد بود، نیز با تشویق و تحسین ایشان نیز روبرو شد.وی از سال 62 به‌عنوان داور مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه آموزش و پرورش لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران، بسیج، هفتمین یادواره علامه امینی، داور مسابقات هشت‌گانه قرآن و نهج‌البلاغه و مسابقات ترجمه و حفظ قرآن تربیت معلم و... فعالیت داشته است.همچنین از ایشان به‌عنوان خادم نمونه قرآن، مسئول واحد قرآن سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و اولین مشاور استاندار در امور بانوان یاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha