آغاز طرح زمستانه ناجا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4187648
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

آغاز طرح زمستانه ناجا در آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح رزمایش زمستانی 1402 نشانگر وحدت و انسجام تمامی دستگاه‌های خدماتی جهت خدمت‌رسانی به مسافران جاده‌های برون شهری و تسهیل در عبور و مرور در شرایط ناپایدار جوی با بسيج تمام امکانات خودرويی و پرسنلی و ساير گروه‌های امدادی از تاريخ 21 آذر تا 20  اسفند سال 1402 اجرا خواهد شد.

طرح زمستانه ناجابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی 21 آذرماه در افتتاحیه رزمایش طرح زمستانه ناجا سال‌جاری اظهار کرد: طرح رزمایش زمستانی 1402 نشانگر وحدت و انسجام تمامی دستگاه‌های خدماتی جهت خدمت‌رسانی به مسافران جاده‌های برون شهری و تسهیل در عبور و مرور در شرایط ناپایدار جوی با بسيج تمام امکانات خودرويی و پرسنلی و ساير گروه‌های امدادی از تاريخ 21 آذر  تا 20  اسفند سال 1402 اجرا خواهد شد.

وی افزود: با هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین امیدواریم در زمستان پیش رو شاهد حوادث ناگوار و سوانح رانندگی نباشیم و انتظار می‌رود تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های دخيل در اجرای طرح به ويژه گروه‌های امدادی و راهداری استان از جمله سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر، اورژانس، سازمان راهداری، آتش نشانی‌، امداد خودرو و... با حداکثر توان در کنار پليس، آرامش خاطر و رضايت‌مندی مردم را فراهم آورده و شاهد کاهش تلفات و حوادث رانندگی باشیم.

سردار جهانبخش بیان کرد: افزایش انضباط ترافیکی، ایمنی تردد وسایل نقلیه در معابر برف‌گیر استان، مدیریت حوادث ترافیکی، رسیدگی سریع به تصادفات، کمک و نجات مصدومین و در راه ماندگان با همکاری سازمان‌ها و دستگاهای ذیربط و ایجاد مدیریت یکپارچه برای مدیریت سوانح، حوادث و گره‌های ترافیکی از اهداف مهم این طرح است. 

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی با داشتن گردنه‌های برفگیر و محورهای کوهستانی، نیازمند توجه بیشتری است و پلیس راه با 50 تیم گشتی محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه‌روزی حضور داشته و همچنین گردنه‌های برف‌گیر در حالت آماده باش قرار گرفته و به صورت شبانه روزی در گردنه‌ها و مسیرهای مستعد حوادث ناشی از شرایط جوی مستقر هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی بسيار حائز اهميت بوده و رويكرد اصلی پليس راه در طرح زمستانی برخورد قاطع با رانندگان خاطی و متخلف است. 

وی گفت: آذربایجان‌غربی، شهروندان فهیم و قانون‌مدار همکاری شایسته‌ای با خدمتگزاران خود در انتظامی استان برای اجرای طرح‌های انتظامی داشتند، امیدواریم رانندگان عزیز ضمن رعایت قوانین و مقررات ‏راهنمایی ‏و رانندگی با پلیس همکاری کنند. 

سردار جهانبخش عنوان کرد: با مدنظر قرار دادن توصیه‌های نیروی انتظامی از ‏سفرهای ‏غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم سفر، تجهیزات زمستانه از جمله، زنجیر چرخ ‏به همراه داشته ‏باشند‌.

خبرنگار: الناز نقی زاده

 

انتهای پیام
captcha