تبلیغ برای دین و اهل‌بیت(ع) گفتمان‌سازی شود
کد خبر: 4187407
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تبلیغ برای دین و اهل‌بیت(ع) گفتمان‌سازی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی گفت: تبلیغ برای دین اسلام و اهل‌بیت را می‌توان در قالب سخنرانی، شعر، نامگذاری خوب برای فرزندان و زنده نگه داشتن نام اهل‌بیت(ع) انجام داد. باید گفتمانی را ایجاد کنیم که در دورهمی‎های خانوادگی و مجالس و محافل مباحثی در رابطه با دین و اهل‌بیت(ع) مطرح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد دوشنبه ۲۰ آذرماه در جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی روحانیون عقیدتی فراجا که در دفتر امام جمعه خرم‎آباد برگزار شد، در رابطه با جایگاه عقیدتی ـ سیاسی در فراجا، گفت: مجموعه روحانیون عقیدتی ـ سیاسی فراجا مأموریت خطیری دارند و تلاش و کوشش و مجاهدت آنان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه جایگاهی که امروز نیروی انتظامی در کشور و در بین مردم دارد حاصل تلاش‌هایی است که نیروهای عقیدتی ـ سیاسی در جهت ارتقا فرهنگی، دینی، سیاسی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی انجام داده‌اند، ادامه داد: خدا را شاکریم که امام حکیمی را به جامعه اسلام و مسلمین هدیه داد که بر قلب مبارکش این چنین الهامات و هدایت‌هایی صورت گرفت و مجموعه‌های گوناگونی را در نظام جمهوری اسلامی تأسیس نمود که هر کدام از این مجموعه‌ها در رسیدن به آن اهداف متعالی وظایف خود را به شکل مطلوبی انجام دهند.

شاهرخی در ادامه با اشاره به آیه 109 سوره شعراء «وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ»، گفت: انبیا الهی در ماموریت‌هایی که داشتند از خداوند مزدی نخواستند کمااینکه رسول اکرم(ص) از خداوند متعال دستور می‌گیرد که اعلام کند من اجر نمی‌خواهم، اگر هم اجر و مزدی بخواهم مادی نیست، بلکه مودت قربا است، که همان علی، فاطمه و فرزندان آنهاست.

امام جمعه خرم‎آباد با یادآوری اینکه یک محبت داریم و یک مودت، گفت: محبت آن علاقه درونی است که شخصی به شخص دیگر دارد، زمانی‌که شخص، محبت را آشکار، اعلام و اقدام کرد و عملاً اقدامی انجام داد این تبدیل به مودت می‌شود و حال این سؤال مطرح است که چگونه می‌توان این مودت در قربی را به عنوان یک وظیفه انجام بدهیم؟ که کار شما روحانیون عقیدتی ـ سیاسی در این راستا باید باشد که ما چگونه می‌توانیم به نبی اکرم(ص) پاداش بدهیم و به این آیه عمل کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه اولین اجر و مزدی که می‎توانیم به نبی مکرم بدهیم نصرت و تبلیغ زبانی است، اظهار کرد: تبلیغ دین اسلام و اهل‌بیت را می‎توان با سخنرانی، شعر گفتن، نامگذاری خوب برای فرزندان و زنده نگه داشتن نام اهل‌بیت(ع) انجام داد.

وی  با بیان اینکه یکی از جاهایی که گفته شده انسان در روز قیامت نسبت به آن غبطه می‌خورد همین دورهمی‌هایی است که در آن ذکری از اهل‌بیت(ع) به میان نیامده است، ادامه داد: ما در مجموعه خانوادگی یا جاهای مختلف باید این گفتمان را ایجاد کنیم که در این نشست‌ها و محفل‌ها مباحثی در رابطه با دین و اهل‌بیت مطرح و تبلیغ شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه افراد زیادی در اثر تبلیغ زبانی به شهادت رسیدند که نمونه آنها میثم تمار است که به خاطر تبلیغ حُب و مودت علی(ع) به شهادت رسید، اظهار کرد: امروز ما در امنیت و آسایش هستیم و می‎توانیم برای دین و اهل‌بیت(ع) تبلیغ کنیم این در حالی است که در دورانی نام بردن از امام علی(ع) جرم بود و قطع دست و پای طرف را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه امروزه صدای اذان به‌راحتی از مساجد پخش می‌شود، نماز جمعه و جماعات، برپا می‏شود این در حالی است که در برهه‌ای از زمان شخصی همچون بلال حبشی برای گفتن اذان سختی‌ها و شلاق‌های زیادی را تحمل کرد، گفت: افرادی هم بودند که به خاطر گفتن یک کلمه دست و پایشان قطع شد، صدمه دیدند که در این رابطه نقل شده است وقتی یکی از قاریان آیاتی از قرآن را قرائت می‌کرد، ابوجهل آن‌چنان ضربه‌ای به او زد که آن قاری شنوایی خود را از دست داد اما امروز به برکت اسلام از قاریان قرآن تقدیر می‎‏شود و همه مردم با آنها محترمانه رفتار می‎کنند.

شاهرخی با بیان اینکه دومین مورد پاداش و اجر دادن به پیامبراکرم(ص) را می‎توان با اهدا جان و تقدیم خون به جا آورد مانند حضرت فاطمه(س) که جانش را در راه ولایت و حُب علی تقدیم کرد، ادامه داد: راه نیروی انتظامی، راه حفظ نظام است، نظامی که بر پایه حُب علی(ع) است، پرچم کشور ما را با نام علی می‌شناسند و الگوی ما علی و فرزندان علی و فاطمه هستند لذا می‎طلبد جهت حرکت ما نیز به سمت ارزش‌ها و اهل‌بیت(ع) باشد.

شاهرخی با بیان اینکه گاهی نیز این اجر و پاداش دادن به پیامبر(ص) می‎تواند با فعالیت علمی باشد، مثلاً کسی کتاب خوبی در باب اهل‌بیت(ع) و معارف دین بنویسد یا فردی شعر خوبی در رابطه با اهل‌بیت و معارف دین بسراید، اظهار کرد: افرادی مثل علامه امینی، علامه مجلسی و شیخ عباس قمی با جهاد علمی مزد و پاداش اهل‌بیت(ع) را می‌دهند و این عرصه برای همه ما فراهم است که با دادن مال، با زبان، با فداکاری و تلاش علمی در زمینه اجر و مزد و پاداش دادن به اهل‌بیت(ع) اقدام کنیم.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، مسئول عقیدتی ـ سیاسی فرمانده انتظامی لرستان، مجموعه جلسات روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان را در راستای تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی، آموزش‌های عقیدتی و تربیتی، بصیرتی انقلابی، افزایش سطح بینش سیاسی روز، ارتقای بینش دینی و قرآنی و برگزاری صدها برنامه در طول سال از جمله رسالت‌های مجموعه عقیدتی سیاسی در فراجا بیان کرد.

انتهای پیام
captcha