اشتغال ایثارگران فقط از طریق استخدام در دستگاه‌های اجرایی قابل تحقق نیست
کد خبر: 4185584
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

اشتغال ایثارگران فقط از طریق استخدام در دستگاه‌های اجرایی قابل تحقق نیست

داور نوری گفت: نمی‌توان به رفع بیکاری ایثارگران تنها از طریق استخدام دولتی امیدوار بود و بخش بزرگی از بیکاران باید از طریق توانمندسازی و مهارت آموزی و تخصیص تسهیلات خوداشتغالی به اشتغال پایدار دست یابند.

اشتغال ایثارگران فقط از طریق استخدام در دستگاه‌های اجرایی قابل تحقق نیستبه گزارش ایکنا از اردبیل، داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل 11 آذر ماه در جلسه‌ای در راستای پیگیری جذب تسهیلات اشتغال ایثارگران از محل تبصره ۱۸، ضمن تأکید بر لزوم رفع مشکل بیکاری ایثارگران گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری در جامعه و به ویژه در بین جامعه معظم ایثارگری و همچنین نظر به محدود بودن جذب و استخدام در دستگاه‌های دولتی، نمی‌توان به رفع بیکاری ایثارگران تنها از طریق استخدام دولتی امیدوار بود و بخش بزرگی از بیکاران باید از طریق توانمندسازی و مهارت آموزی و تخصیص تسهیلات خوداشتغالی به اشتغال پایدار دست یابند و در این مسیر، نقش بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغال به ویژه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ دارای اهمیت است.

نوری بانک‌های عامل را به تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال ایثارگران فارغ از بروکراسی‌های معمول فراخواند و تصریح کرد: جامعه معظم ایثارگری حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارند و این عزیزان نباید برای دریافت تسهیلات اشتغال، ماه‌ها در صف تامین اعتبار از طریق بانک‌های عامل بمانند.

وی فرزندان شهدا و ایثارگران را دارای توانمندی‌های ویژه دانست و افزود: فرهنگ کارآفرینی و تولید باید در جامعه نهادینه شود و بیکاران به جای اینکه به فکر استخدام دولتی باشند، از طریق جذب تسهیلات اشتغال باید به تولید و اشتغال‌آفرینی روی آورند.

نوری افزود: ایثارگران معزز در دهه‌های اخیر ثابت کرده‌اند که در زمینه اشتغال‌آفرینی دارای استعداد ویژه هستند به گونه‌ای که برخی کارآفرینان ایثارگر در سال‌های گذشته جزء کارآفرینان نمونه استانی و کشوره انتخاب شده‌اند.

در ادامه، معصوم‌زاده، معاون سلامت و توانمندسازی ایثارگران بنیاد شهید اردبیل نیز بر لزوم تخصیص به موقع تسهیلات خوداشتغالی ایثارگران به ویژه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تأکید کرد و خواستار رفع مشکلات اعتباری موجود شد.

معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید اردبیل تنها راه غلبه بر معضل بیکاری را مهارت‌آموزی و سپس تخصیص منابع لازم و تسهیلات بانکی کم‌بهره دانست و بر افزایش مبلغ تسهیلات اشتغال تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha