مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4183875
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج لرستان برگزار شد + عکس

مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج استان لرستان برگزار و از منتخبان این مرحله از مسابقات تجلیل شد.

مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج لرستان در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی ویژه بانوان و آقایان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، قرائت نماز و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در رده‌های زیر 7 سال، 7 تا 9 سال، 9 تا 16 سال و 16سال به بالا با حضور منتخبان مرحله شهرستانی این مسابقات طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، دوم و سوم آذرماه جاری در مجموعه ولایت شهرستان خرم‎آباد برگزار شد.

این مسابقات قرآنی طی پنج مرحله شامل مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها(حوزه‌ای)، مرحله شهرستانی(ناحیه)، مرحله استانی، مرحله ارزیابی کشوری(نیمه‌نهایی) و مرحله نهایی با هدف انس عمومی جامعه و آحاد بسیجیان با قرآن کریم و به‌منظور رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها و نیز شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله مهدوی، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در حاشیه این مسابقات قرآن کریم، که با داوری حسین‌علی قائدرحمت، قاری و حافظ قرآن کریم و چند نفر از داوران بانو برگزار شد، گفت: در راستای تعمیق معنویت و انس عمومی مردم استان با قرآن کریم همزمان با دیگر استان‌های کشور، هر ساله در پنج گام مهم در سطح پایگاه‌های بسیج، مساجد و حوزه‌های مقاومت نسبت به برگزاری این رویداد قرآنی اقدام می‌شود.

وی افزود: امسال نیز در این رویداد بزرگ شاهد حضور و رقابت پرشور نوجوانان، جوانان و بسیجیان این دیار ولایتمدار استان لرستان بودیم که 8 هزار نفر از  فعالان قرآنی استان در این مسابقات شرکت کردند.

در پایان این مسابقات از نفرات برگزیده مرحله استانی که به مرحله کشوری این مسابقات قرآنی راه یافته‌اند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

گفتنی است، مرحله نهایی کشوری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جبهه مقاومت جهان اسلام 11 تا 16 آذرماه امسال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha