حمایت کمیته امداد لرستان از 2994 بیمار خاص و صعب‌العلاج
کد خبر: 4183475
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

حمایت کمیته امداد لرستان از 2994 بیمار خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به اینکه دو هزار و 994 بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: در نیمه نخست امسال برای دو هزار و ۷۶۰ بیمار صعب‌العلاج، ۶۰۰ میلیون تومان و برای ۲۳۴ بیمار خاص، یک میلیارد تومان هزینه شده است.

جلال شیخ پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستانجلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به ایجاد 13 هزار فرصت شغلی برای جامعه تحت پوشش این مجموعه با اعتباری بالغ بر 798 میلیارد تومان طی سال گذشته، اظهار کرد: استفاده بهینه از تسهیلات در راستای توسعه بخش کشاورزی و اشتغال پایدار و اجرای برنامه آموزشی و استفاده از علوم و فنون جدید در این زمینه از جمله راهکارهای توانمندسازی جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۴۸۲ فرصت شغلی با ۳۲۰ میلیارد تومان برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ایجاد شده است، افزود: مهمترین هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش  از روش‌‌های مختلفی همچون تأمین مسکن، ایجاد فرصت شغلی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برشمرد.

شیخ‌پور با اشاره به اینکه ۳۳ هزار و ۸۴۹ خانوار مددجوی کمیته امداد لرستان با مبلغی بالغ‌ بر ۵۴ میلیون تومان از ابتدای امسال تاکنون از پرداخت قبض آب معاف شده‌اند، افزود: هفت هزار و 844 خانوار لرستان با مبلغی بالغ‌ بر ۲۰ میلیون تومان از پرداخت قبض برق معاف شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان تصریح کرد: الگوی مصرف در طرح معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز تعیین‌شده‌ و پرداخت قبوض تا الگوی مصرف تعیین‌شده رایگان است و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای بهره‌مندی از تخفیف یا معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز باید شماره‌ اشتراک کنتورهای خود را در درگاه اینترنتی soha.emdad.ir ثبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه معافیت از پرداخت هزینه انشعاب و بهره‌مندی از این امتیازات شامل تمام مددجویان شهری و روستایی کمیته امداد است، گفت: ۴۹ هزار و ۲۸۵ خانوار مددجوی کمیته امداد لرستان با مبلغی بالغ‌ بر ۳۳ میلیارد تومان از پرداخت قبض گاز معاف شده‌اند.

شیخ‌پور با بیان اینکه معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز مربوط به کسانی است که شماره‌ اشتراک به‌ نام مددجو باشد، اضافه کرد: ۹۰ هزار ۹۷۸ خانوار در لرستان با مبلغ ۳۴ میلیارد تومان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شده‌اند، مددجویانی که مستأجرند با ارائه مدارکی مانند قولنامه می‌توانند از طرح معافیت از پرداخت هزینه انشعاب بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این کمک‌هزینه برای ۴۲ هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه  دو هزار و 994 بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: در نیمه نخست امسال برای دو هزار و ۷۶۰ بیماران صعب‌العلاج، ۶۰۰ میلیون تومان و برای ۲۳۴ بیمار خاص، یک میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha