قصه‌گویی نقش مؤثری در معرفی مفاخر اسلامی دارد
کد خبر: 4180327
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

قصه‌گویی نقش مؤثری در معرفی مفاخر اسلامی دارد

محمدمهدی نیاز‌مند ترویج فرهنگ قصه‌گویی، آشناسازی آینده‌سازان با مفاخر هویتی ایران اسلامی را از اولویت‌های جامعه دانست و گفت: معرفی اسطوره‌های ایرانی ‌اسلامی و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با شخصیت‌هایی چون اسلم دیلمی و میرزاکوچک جنگلی می‌تواند در بستر فعالیت‌ قصه و قصه‌گویی صورت‌ گیرد.

نشست برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدمهدی نیاز‌مند، مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان امروز، 15 آبان‌ماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری اظهار کرد: باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده‌سازان و برطرف‌سازی دغدغه‌های هویتی آنان، فرهنگ‌سازی در حوزه کودک و نوجوان به عنوان یک اولویت در نظر ‌گرفته ‌شود.

وی تعامل مؤثر با مخاطب را از راهکار‌های مهم دانست و افزود: قصه‌گویی ابزاری مؤثر برای هویت‌بخشی به جامعه و آشناسازی آنان با پیشینه و داشته‌های فرهنگی است.

نیازمند ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی، آشناسازی آینده‌سازان با مفاخر هویتی ایران اسلامی و مدیریت مجموعه‌های فعال در عرصه تربیت غیررسمی نسل کودک و نوجوان را از اولویت‌های امروز جامعه دانست و گفت: معرفی اسطوره‌های ایرانی ‌اسلامی و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با شخصیت‌هایی چون اسلم دیلمی و میرزاکوچک جنگلی می‌تواند در بستر فعالیت‌ قصه و قصه‌گویی صورت‌ گیرد.

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان ‌اینکه شناسایی استعداد‌های نسل کودک و نوجوان، ایجاد عرصه‌های رقابتی و تولید محتوای مناسب، از دیگر رهاورد‌های اجرای فعالیت‌های هدفمند فرهنگی و برگزاری جشنواره قصه‌گویی است، افزود: ضرورت‌ دارد با همگرایی‌ آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، بستر‌های لازم برای بهره‌مند‌سازی هرچه بیشتر نظام آموزشی از این حرکت ثمر‌بخش فراهم ‌شود.

وی با اشاره به ضرورت‌های اطلاع‌رسانی حداکثری و استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های متولی این حوزه تصریح کرد: تبیین این موضوع که بهره‌گیری همزمان و مؤثر از فرصت‌های فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات محیطی اهمیت‌ دارد، در این مسیر همراهی رسانه ملی، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ضروری است.

نیازمند با اشاره به اهمیت استمرار و پیگیری حرکت‌های فرهنگی، بر ضرورت برگزاری نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان در استان گیلان تأکید کرد و گفت: طی هفته آینده شاهد برگزاری این نشست و پرداختن به مسائل حوزه کودک و نوجوان استان، به‌ویژه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری خواهیم ‌بود.

انتهای پیام
captcha