درخشش دانش‌آموزان گیلانی در جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا»
کد خبر: 4180069
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

درخشش دانش‌آموزان گیلانی در جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از درخشش 29 دانش‌آموز این استان در مرحله کشوری جشنواره فرهنگی، هنری «امید فردا» خبر داد.

حسن پیراولیا معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان

حسن پیراولیا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از درخشش دانش‌آموزان این استان در جشنواره فرهنگی و هنری «امید فردا» خبر داد و اظهار کرد: همواره در کنار علم‌آموزی به‌منظور تقویت روحیه همکاری، رقابت و نشاط در بین دانش‌آموزان برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در دستورکار قرار می‌گیرد، یکی از این رویدادهای مهم هنری، جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» است.

وی افزود: در اختتامیه چهل‌ویکمین دوره جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» که به میزبانی خراسان رضوی در اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد، 29 دانش‌آموز گیلانی در رشته‌های فیلم کوتاه، نقد ادبی و هنری، هنر‌های آوایی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی رتبه‌های برگزیده کشوری را کسب کردند.

پیراولیا با بیان اینکه از گیلان 200 اثر برگزیده استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: دانش‌آموزان ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و دو رشت، لنگرود، لاهیجان، انزلی، تالش و صومعه‌سرا در این رقابت‌ها توانستند رتبه‌های برگزیده را کسب کنند که در این میان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با 10 عنوان برگزیده کشوری، بیشترین مقام‌ها را کسب کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام در چهل‌ویکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» در 84 رشته مختلف ویژه سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از دهه دوم بهمن‌ماه سال گذشته به‌صورت آموزشگاهی انجام شد، تصریح کرد: 94 هزار و 844 نفر در مرحله آموزشگاهی چهل‌ویکمین دوره جشنواره امید فردا شرکت کرده بودند.

انتهای پیام
captcha