راه‌یابی ۳۵۰ اثر به مرحله نهایی پنجمین جشنواره ملی «چهل‌چراغ»
کد خبر: 4178467
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

راه‌یابی ۳۵۰ اثر به مرحله نهایی پنجمین جشنواره ملی «چهل‌چراغ»

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۳۵۰ اثر به مرحله نهایی پنجمین جشنواره ملی «چهل‌چراغ» راه‌یافته و از ۴۰ نفر برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره «چهل‌چراغ رضوی» به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سبزوار، مؤسسه قرآن و عترت «صراط نور» و با حمایت معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد استان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و فرهنگسرای امام رضا(ع) اجرا شد.

وی افزود: فراخوان دوره پنجم جشنواره «چهل‌چراغ رضوی» با نگاه متفاوت و دسترسی راحت عموم مردم به احادیث طراحی شد و در این راستا شرکت‌کنندگان با ۴۰ حدیث از امام رضا(ع) براساس نرم‌افزار کاربردی تولید شده آشنا شدند و سپس در آزمون غیرحضوری، شرکت کردند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: 1357 نفر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که آثار آنها پس از ارزیابی مورد داوری قرار گرفت و از آن میان ۴۵۷ نفر به مرحله نهایی و قرعه‌کشی راه یافتند. از بین آثار رسیده تعداد 350 اثر نمره کامل را دریافت کردند که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از 40 نفر این افراد به‌عنوان برگزیدگان، در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل آمد.

صمدی با اشاره به اینکه پنجمین دوره جشنواره «چهل‌چراغ» با محوریت سبک زندگی اسلامی  بر احادیث رضوی طرح‌ریزی شد، افزود: تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت در فضای مجازی، زمینه‌سازی برای تولید و توزیع آثار هنری و رسانه‌ای با محوریت قرآن و عترت در فضای مجازی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه تولیدات رسانه‌ای با محوریت قرآن و عترت، تشویق اقشار مختلف جامعه برای تولید آثار هنری و رسانه‌ای با محتوای قرآنی و سیره اهل بیت(ع) از اهداف برگزاری جشنواره «چهل‌چراغ» طی دوران برگزاری آن بوده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیشترین شرکت‌کنندگان جشنواره از شهرستان‌های سبزوار و مشهد و برندگان این جشنواره نیز علاوه بر شرکت‌کنندگان از خراسان رضوی از شهرهای زنجان، سیرجان، ایلام، همدان و بوشهر بودند که با قرعه‌کشی انجام شده به ۴۰ نفر هدایای نقدی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

انتهای پیام
captcha