عصر شعر «اسم شب صبح است» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4177708
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
با حضور اهالی اندیشه و قلم؛

عصر شعر «اسم شب صبح است» در اردبیل برگزار شد

با هدف همبستگی با مردم مظلوم غزه، عصر شعر «اسم شب صبح است» همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار شد.

عصر شعر« اسم شب صبح است»به گزارش ایکنا از اردبیل، با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان، عصر شعر اسم شب صبح است در حمایت از مردم مظلوم غزه همزمان با سراسر کشور برگزارشد.

پروانه رضاقلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، دوم آبان ماه با بیان اینکه تصاویر منتشر شده از غزه به وضوح جنایات رژیم غاصب اسرائیل را نشان می‌دهد اظهار کرد: شهادت و زخمی شدن بیش از ۶ هزار ۷۰۰ کودک فلسطینی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در سال‌های گذشته و شهادت بیش از ۶۰۰ زن و کودک در چند روز گذشته نشان از اوج توحش و وحشیگری رژیم صهیونیستی است.

وی با محکومیت کشتار و بمباران بیمارستان المعدانی در نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل افزود: سکوت کشور‌های غربی در برابر این کشتار، تجاوز واستفاده از بمب‌های فسفری توسط رژیم صهیونیستی که اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد با عکس‌العمل‌های متعدد کشور‌های غربی همراه می‌شد نشان‌دهنده حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه از اقدامات وحشیانه اسرائیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر اقدام مشروع فلسطین گفت: ذات اسرائیل بر مبنای اشغالگری است و قوانین بین‌المللی اصل دفاع را مشروع دانسته و امیدواریم طوفان الاقصی صبح امیدی را برای مردم فلسطین رقم بزند و پایان این عملیات با پیروزی مردم فلسطین رقم بخورد.

در بخش دیگری از این مراسم کتاب «فلسطین از اِشغال تا انتفاضه» تالیف مجید صفاتاج توسط بهرنگ عظیمی به حاضرین معرفی و بخش‌هایی از این کتاب و دلایل اهمیت سرزمین بیت المقدس برای ادیان و قومیت‌های مختلف ارائه شد.

وی با بیان اینکه اولین پایه‌های تلاش قوم یهود در منطقه فلسطین و اسکان یهودیان از سال ۱۹۱۷ آغاز شد گفت: قوم اسرائیل با شعار از نیل تا فرات و با عنوان قوم برتر با حمایت‌های نظامی و سیاسی کشور‌های غرب به بهانه‌های مختلف به دنبال تصرف سایر مناطق فلسطین بودند که سردار شهید قاسم سلیمانی با بنا کردن ۴ دژ مستحکم حماس، حزب الله و گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق زمینه‌های نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را ترسیم کرد.

در پایان این مراسم امیر رستم نژاد، موسی فتحی و وفا منافی از شاعران آیینی استان اردبیل با قرائت دو قطعه اشعاری حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha