خون شهدای فلسطینی دامن جنایتکاران را خواهد گرفت
کد خبر: 4176478
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
امیر سهرابی:

خون شهدای فلسطینی دامن جنایتکاران را خواهد گرفت

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: طلیعه‌های نابودی رژیم سفاک صهیونیستی در حال رقم خوردن است و زمان نابودی این رژیم کوتاه‌تر شده است و خون پاک شهدای فلسطینی دامن این رژیم را خواهد گرفت.

امیر سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شامگاه، 26 مهرماه، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی، هنری فانوس با بیان اینکه مردم غزه در اوج مظلومیت به خاک و خون کشیده می‌شوند، اظهار کرد: طلیعه‌های نابودی رژیم سفاک صهیونیستی در حال رقم خوردن است و زمان نابودی این رژیم کوتاه‌تر شده است.

وی ادامه داد: خون پاک شهدای فلسطینی دامن آن‌ها را خواهد گرفت و این جنایت‌کاران تاریخ زودتر از موعد به درک واصل خواهند شد.

امیر سهرابی، با بیان اینکه بیش از ده هزار اثر هنری مرتبط با دفاع مقدس در سال گذشته تولید شده است، بیان کرد: ما نتوانسته‌ایم فرهنگ غنی دفاع مقدس را آنچنان که رخ داده است به جوانان انتقال دهیم. هنر و زبان هنر یکی از بهترین ابزار‌های انتقال این گنجینه‌ عظیم برای نسل جدید است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه زندگی ما ایرانیان با هنر عجین شده است، وقتی زبان، ادبیات و فرهنگ ما سراسر هنر است، چگونه نتوانیم با هنر دفاع مقدس خودمان به تصویر بکشیم؟ یادآور شد: ملت ایران هشت سال پشتوانه‌ نیرو‌های مسلح شدند و جنگیدند و به پیروزی دست یافتند؛ چرا که دشمن در این نبرد نابرابر نتوانست به هیچ کدام از اهدافی که می‌خواست دست یابد.

وی با اشاره به اینکه دلیل پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شهدا بودند که جلوی دشمن ایستادند، گفت: امروز نیز ده هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی ناظر و میزبان اصلی این جشنواره هستند.

امیر سهرابی با تأکید بر اینکه فانوس یعنی چراغ راه و ما باید فانوس‌های دفاع مقدس را بشناسیم و آنچنان که شایسته است به جوانان بشناسانیم، بیان کرد: اگر دشمنان بعثی در جنگ تحمیلی هشت سال سلاح از غربی‌ها می‌گرفتند، زنان و دختران ما هم گوشواره‌های خود را به جبهه‌ها هدیه می‌کردند، این‌ها سوژه‌های فانوسی هستند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: اگر به‌دنبال این هستیم که چگونه گفتمان دفاع مقدس را به جوانان بگوییم، باید این طور بگویم، باید فانوس‌های فروزان را بشناسانیم.

وی افزود: فانوس آن نوجوانی است که با دستکاری شناسنامه، سن خود را زیاد می‌کرد تا او را به جبهه اعزام کنند و در مقابل دشمنی بجنگد که حامی‌اش زبده‌ترین فرماندهان و پول‌های بی‌حساب عربی بود.

سهرابی با بیان اینکه باید بدانیم که کدام سوژه‌ فانوسی را به هنر تبدیل کنیم، متذکر شد: فانوس آن بانوان و مادرانی بودند که در روستا‌ها و شهر‌ها نان می‌پختند و صورت‌های خود را مقابل تنور‌های هیزمی قرار می‌دادند تا نان به رزمندگان جبهه بفرستند. این‌ها فانوس‌های حقیقی دفاع مقدس بودند، باید تأمل کنیم چقدر در مورد این‌ها نوشته، فیلم ساخته و گفته‌ایم، خیلی مانده، نگفته و فیلم نساخته‌ایم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید به دختران امروز بگوییم که مادران شما چه کردند و چگونه پشتیبانی جنگ را به دست گرفتند، اظهار کرد: فانوس آن مادری بود که ساک فرزندانش را می‌بست و راهی جبهه‌اش می‌کرد، بعد شوهرش را هم اعزام می‌کرد و سپس خود یکه و تنها خانه، کشاورزی و دامداری را اداره می‌کرد. فانوس آن فرمانده‌ای بود که خودش را هم طراز رزمندگان زیر دستش می‌دانست و با آن‌ها زندگی می‌کرد، اما در نبرد جلودار آن‌ها بود.

وی گفت: فانوس آن فرمانده‌ای است که وقتی خبر مریضی دخترش را به او دادند و سپس خبر فوتش را پشت تلفن به همسرش گفت من اینجا هزاران فرزند دارم که سخت به من احتیاج دارند، خودت دخترم را به خاک بسپار و بعد از چند ماه بر سر مزار دخترش آمد. فانوس آن پیرزنی است که دارایی‌اش چند تخم مرغ بود که آن را به جبهه اهدا کرد، این‌ها فانوس‌هایی بودند که روشنایی می‌دادند و جبهه ما را منور می‌کردند و رزمندگان به ظفر دست می‌یافتند این‌ها را باید به تصویر کشید.

انتهای پیام
captcha