تسهیل امور کنسولی و ویزای دانشجویان خارجی دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 4175357
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

تسهیل امور کنسولی و ویزای دانشجویان خارجی دانشگاه محقق اردبیلی

در دیدار رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل تسهیل امور کنسولی و ویزای دانشجویان خارجی دانشگاه محقق اردبیلی مورد تاکید قرار گرفت و از همت دانشگاه محقق اردبیلی در ایجاد اعتماد در کشور‌های خارجی برای تحصیل در اردبیل قدردانی شد.

دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۲۲ مهرماه، در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: تحصیل بیش از یک هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی فرصت مغتنمی برای دانشگاه و استان است تا از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری آن استفاده شود.

وی حضور مستمر این دانشجویان در استان را به نوعی گردشگری بالقوه عنوان کرد و افزود: دانشجویان خارجی دانشگاه محقق اردبیلی عمدتا از کشور‌های همسایه و حاشیه خلیج فارس هستند که هر یک می‌توانند سفیر فرهنگی ما در کشور خود باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دفتر کنسولی در بخش بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده و انتظار می‌رود با استقرار نماینده اداره کنسولی نیروی انتظامی در دانشگاه، امور کنسولی و ویزای دانشجویان خارجی این دانشگاه تسهیل شود.

سردار جواد تقوی فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز با بیان اینکه دانشگاه‌ها خط مقدم فرهنگی کشور و استان هستند، گفت: جای خرسندی است که به همت دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیتی برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد شده است که کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه به ما اعتماد می‌کنند و برای تحصیل به استان و دانشگاه ما مراجعه می‌نمایند.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشور و استان ما در کشور خود خواهند بود، افزود: این دانشجویان در صدور انقلاب و اصول اخلاقی به خارج از کشور تاثیرگذار می‌باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی «شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگزار» است، افزود: در همین راستا ما در خدمت دانشگاه و دانشجویان هستیم و خدماتی را که در شان یک دانشجو است به آنان ارائه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز به نقش اثرگذار نیروی انتظامی در ایجاد امنیت تاکید کرد و گفت: آرامشی که امروز خود و خانواده هایمان از آن برخوردار هستند، در سایه امنیتی است که نیرو‌های نظامی و انتظامی ایجاد کرده اند.

گفتنی است در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha