عملکرد روحانیون فعال در شرکت گاز پایش می‌شود
کد خبر: 4174480
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
رئیس شورای اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی گاز ایران:

عملکرد روحانیون فعال در شرکت گاز پایش می‌شود

رئیس شورای اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی گاز ایران در زنجان گفت: در راستای جذب و حفظ روحانیون توانمند، عملکرد همه روحانیون فعال در شرکت‌های گاز سراسر کشور پایش می‌شود.

حجت‌الاسلام سید‌مهدی حائری‌زاده

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید‌مهدی حائری‌زاده، رئیس شورای اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی گاز ایران، صبح امروز ۱۹ مهرماه در بازدید استانی خود، با حضور در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه روحانیون حاضر در شرکت ملی گاز از توانمندی‌های مختلف علمی، فرهنگی و خطابه‌خوانی برخوردار هستند با پایش عملکرد آنها می‌توان یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع ایجاد کرد تا از ظرفیت این افراد در تمام شرکت‌های سطح کشور بهره برد.

وی بر ایجاد تبادل ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های گاز در کشور تاکید کرد و افزود: همه ما یک تیم هستیم و استفاده از ظرفیت‌های موجود، غنای فرهنگی در مجموعه شرکت ملی گاز، جامعه و در نهایت سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه اکثریت روحانیون فعال در شرکت‌های گاز از سطح علمی و فقهی بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار روحانی در مجموعه شرکت ملی گاز ایران فعالیت می‌کنند که از این تعداد فقط مدرک ۲۶ نفر از آنان در سطح یک و کاردانی و مابقی در سطح ۲، ۳ و ۴ که معادل کارشناسی تا دکترای است را دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمازخانه‌ها باید شلوغ باشند، تصریح کرد: جذب نمازگذار به نمازخانه‌ها، هنر ویژه ائمه جماعات است.

حجت‌الاسلام حائری‌زاده سخنرانی کوتاه، مفید، مختصر و جامع را از ویژگی‌های شاخص ائمه جماعات در انتقال مفاهیم دینی، اعتقادی و مذهبی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک روحانی باید توانمندی ارتباط‌گیری مناسب با مخاطب را داشته باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی مسائل مطرح شده باشد.

این مسئول از اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و دانش‌افزایی ویژه روحانیون شرکت ملی گاز خبر داد و افزود: انجام فرایض الهی نقش مثبتی در حوزه‌های اعتقادی، انگیزشی و بهبود عملکرد کارکنان دارد و در این میان افزایش آگاهی و ارتباط اجتماعی روحانیون و ائمه جماعات و مجهز بودن به سلاح علمی، متناسب با موضوعات روز، پاسخ‌گویی به شبهات و پیاده‌سازی امر مهم تبیین، مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از جایگاه ویژه و تاثیرگذاری برخوردار است.

رئیس شورای اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه برنامه‌های راهبردی و سیاست‌گذاری ستاد اقامه نماز شرکت ملی گاز، زیر نظر ستاد اقامه نماز کل کشور اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در راستای غنای محتوایی در حوزه نماز و اقدامات فرهنگی، برنامه هایی مانند تقدیر از فعالان نماز در شرکت‌های ذیربط، برگزاری مسابقات مختلف در زمینه احیای نماز و جذب نمازگزار به طور مستمر اجرایی می‌شود.

وی از ایجاد شورای تخصصی خانواده در شرکت ملی گاز خبر داد و افزود: در شورای خانواده برنامه‌های راهبردی و کار آمد در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و اقامه نماز تدوین و اجرایی می‌شود، زیرا معتقدیم اگر در خانواده‌ها فرهنگ مهدویت و اقامه نماز فراگیر باشد دیگر والدین در جذب و تبیین نماز برای فرزندان خود دچار نگرانی نخواهند بود.

حجت‌الاسلام حائری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به رصد برنامه‌های مختلف فرهنگی شرکت‌های گاز در کشور اشاره و اذعان کرد: با توجه به عملکرد عالی و مناسب شرکت گاز استان زنجان، شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز این مجموعه، توانسته است با اقدامات فرهنگی گسترده و تاثیرگذار رضایت شورای اقامه نماز شرکت ملی گاز را جلب کند.

انتهای پیام
captcha