باب شهادت در نیروی انتظامی باز است
کد خبر: 4174443
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

باب شهادت در نیروی انتظامی باز است

فرمانده سابق نیروی انتظامی همدان با بیان اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی باز است، گفت: نیروهای انتظامی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی علاوه بر وظیفه ذاتی خود در جبهه و جنگ ایثارگری می‌کنند، نیروی انتظامی در ۶ ماه گذشته ۵۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی در برخورد با مخلین نظم و امنیت از مرزها تا داخل شهرها کرده‌است.

سردار بخشعلی کامرانی صالح، پیشکسوت دفاع مقدس و فرمانده سابق نیروی انتظامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح، پیشکسوت دفاع مقدس و فرمانده سابق نیروی انتظامی استان همدان، امشب ۱۸ مهرماه در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره‌ ۸ هزار شهید استان اظهار کرد: نیروی انتظامی امروز ما، پیش‌قراول در حوزه جهاد و شهادت در برخورد با مخلان نظم و امنیت از مرزها تا شهرها در حوزه مختلف مأموریت‌های متعددی را انجام داده‌است. 

وی افزود: نیروی انتظامی در سال‌های گذشته در قالب سه یگان ژاندارمری، شهربانی و کمیته‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد، مأموریت‌هایی را که این یگان‌ها داشتند در ایجاد انضباط شهر و مبارزه با مخلان نظم است. ژاندارمری جز اولین یگان‌هایی بود که در مرزها مستقر شد، پاسگاه مرزی حتی قبل از جنگ رسمی با عراق در جنگ‌های غیر رسمی اولین شهدا را تقدیم کردند که در ادامه این مسیر اطلاعات ذی‌قیمتی از تحرکات دشمن به مسئولین می‌رساندند و در جنگ نیز ژاندارمری در خیلی از عملیات‌ها در کنار رزمندگان اسلام نقش موثری را در دفاع مقدس داشتند.

این فرمانده سابق نیروی انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه مأموریت اولیت دار آنها انظباط اجتماعی بود ولی چون اولویت کشور در آن زمان جنگ بود لذا به صورت داوطلبانه این نیروها در مرزها در دفاع از جمهوری اسلامی ایثارگری کردند. 

وی ادامه داد: یگان بعدی پاسداران انقلاب اسلامی‌ بودند، زمانی که انقلاب تازه پیروز شد اولویت این یگان برخورد با نفاق و ضد انقلاب بود؛ اما در کنار آن تیپ موسی بن جعفر(ع) و قوامین را به وجود آوردند که در نهایت لشکر روح‌الله را تشکیل دادند، در بخش‌های مختلف حضور فعال داشتند هم شلمچه و هم فاو در کنار سایر رزمندگان اسلام قرار گرفتند.

کامرانی صالح با اشاره به اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی باز است، تأکید کرد: نیروهای انتظامی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی علاوه بر وظیفه ذاتی خود در جبهه و جنگ ایثارگری می‌کنند، نیروی انتظامی در ۶ ماه گذشته ۵۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی در برخورد با مخلین نظم و امنیت از مرزها تا داخل شهرها کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه در جبهه و جنگ امداد‌های غیبی حاکم بود، تأکيد کرد: در عملیات والفجر  ۸۰ درصد نفت عراق از طریق فاو صادر می‌شد قطع شد؛ بنابراین به هر شکل ممکن دنبال گرفتن فاو بود برای هر متر مربع بیش از ۳ هزار گلوله و توپ ریختند اما نیروهای ایرانی مقاومت سرسختی کردند و حماسه‌ها آفریدند.

انتهای پیام
captcha