فلسفه وجودی نیروی انتظامی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 4173907
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

فلسفه وجودی نیروی انتظامی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی نیروی انتظامی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در مشهد تعداد 10 تیم امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که بطور مداوم در سطح شهر فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، همزمان با  گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه و جمعی از مسئولین این منطقه سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی، دیدار کردند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار را شعار امسال هفته نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: تلاش جهادی نیروی انتظامی در راستای جلب رضایت مردم است، از این‌ رو پلیس استان خراسان رضوی توانسته این شعار را در مشهد محقق سازد.

تقوی در ادامه، پلیس را خادم مردم دانست و با قدردانی از آن‌ها، گفت: پلیس پناهگاه امن مردم بوده و نیروی انتظامی از ابتدا امسال 52 شهید تقدیم انقلاب و امنیت ایران اسلامی کرده و 6 شهید از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی حاضر در صحنه از جهات مختلف تحت فشار هستند، زیرا از نظر معیشتی مانند همه مردم مشکلاتی را دارند و برخی افراد هم به این نیرو زخم زبان می‌ زنند و بی‌ خوابی و تلاش مضاعف کارکنان شریف نیروی انتظامی را زیر سوال می برند اما وظیفه ما و افرادی که تریبون دارند حمایت از این نیروهاست.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه ماموریت پلیس مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فریضه‌های مهم الهی است که باید برای اجرای آن همت همگانی داشته باشیم

وی فلسفه وجودی نیروی انتظامی در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی به واسطه مشروعیت و اعتباری که از طرف نظام اسلامی دارد نسبت به حدود شرعی و الهی و آنچه مطابق با آموزه‌های دینی است، حساس و آگاه بوده و این اعتبار ایجاب می‌کند کارکنان پلیس در رعایت موازین اسلامی و پیاده‌سازی حدود الهی در درون سازمان و جامعه پیشگام و اولی‌تر از سایرین باشند.

تقوی افزود: در مشهد تعداد 10 تیم امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که بطور مداوم در سطح شهر فعالیت های خود را انجام می دهند.

 تقوی اظهار خرسندی از اين ديدار، فعاليت‌های منطقه پدافند هوایی شمال شرق را چشمگير و مهم عنوان كرد و گفت: همرزمان نيروی انتظامی نيز در امر مرزبانی و برقراری امنيت در تمامی ابعاد به‌طور شبانه‌روزی در حال انجام وظيفه هستند.

در ادامه امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت پایدار در کشور است.

وی اقتدار نیروی انتظامی را مرهون اعتماد مردم دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی مجموعه یکدست، کارآمد، مقتدر و بهترین تکیه‌گاه برای مردم است و این یک نعمت بزرگ بشمار می رود. 

معصومی افزود: نیروی انتظامی همواره طی سال‌های گذشته مسیر تعالی و تکامل را پیموده و با تمام توان و قدرت در خط ولایت و رهبری حرکت کرده و امروزه نیز باید به عنوان حافظ ارزش‌‌های اسلام و انقلاب این مسیر را ادامه دهد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق بیان کرد: ممکن است بر اثر غبارآلود شدن فضا توسط دشمن جسارت‌‌هایی از طرف برخی به نیروهای انتظامی صورت بگیرد، اما وقتی این غبار برطرف شود، حقایق معلوم می‌شود و افرادی که در این هجمه‌ها توانستند خودشان را حفظ کنند و پای نظام بمانند سرافراز خواهند شد.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی محکم ایستاده و نمی‌گذارند اهداف دشمن محقق شود، گفت: مانند دوران دفاع مقدس که نیروهای ارتش محکم ایستاده و دشمن را به عقب راندند، امروز هم نیروهای انتظامی کشور ایستاده و نمی گذارند امنیت مردم از بین برود.

انتهای پیام
captcha