تحقق امنیت ملی در گرو توجه به وحدت است
کد خبر: 4173583
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

تحقق امنیت ملی در گرو توجه به وحدت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به مسئله وحدت اشاره کرد و افزود: اگر وحدت ملی به معنای تام انجام گیرد، امنیت ملی هم به معنای تام آن تحقق می‌یابد.

صبحگاه نیروی انتظامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز ۱۵ مهرماه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان اظهارکرد: شرط اولیه و زیربنای هر جامعه ای امنیت است.

وی تصریح کرد: نیروی مقتدر و امین انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار ده‌ها مسئولیت ارزشمند و بی منت، مهم‌ترین اقدامی که انجام می‌دهد برقراری امنیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به مسئله وحدت اشاره کرد و افزود: اگر وحدت ملی به معنای تام انجام گیرد، امنیت ملی هم به معنای تام آن تحقق می‌یابد.

عبادی یادآور شد: کار دشمن بر هم زدن وحدت ملی است  و در دشمنی خود مهندسی و کارشناسی عمل می‌کند. در گذشته‌های دور در هر نقطه‌ای هر کجا امنیت بهم می‌خورد توسط عده‌ای از انسان‌های گمراه و دزدان محلی بود که مقابله با آنها زیاد مشکل نبود اما در عصر حاضر این گونه نیست یعنی دشمن در طراحی‌هایی که دارد به هر نحوی تلاش می‌کند تا در همه قشرها و کل جامعه رخنه‌هایی حاصل و از این طریق وحدت ملی را آسیب رساند.

سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: خراسان جنوبی دو هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به ۱۶۷ شهید انتظامی استان و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: در هفته نیروی انتظامی قرار داریم و شعار امسال در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی" شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار" انتخاب شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظم و امنیت پازلی بوده که باید همه قطعات آن در کنار هم قرار بگیرد، یادآور شد: محور اتکا و نقطه پیوند لایه‌های جامعه بشری قانون بوده و در این عرصه پلیس مجری قانون و خدمتگزاری مردم را عهده دار است.

شجاعی‌نسب افزود: تلاش برای تبلور پلیس خدمتگزار و هوشمند و تجلی پلیس در تراز انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظامی کشور امروز تمام ظرفیت‌ها را برای برقراری نظم و و مقابله با ظلم و خدمتگزاری ارزان و بی منت به مردم را به کار بسته است، بیان کرد: مبارزه با بر هم زندگان نظم و امنیت از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها برکتی بوده که در جای جای ایران توسط مدافعان و مجاهدان نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: اوج این خدمتگزاری در ایام پیاده روی اربعین ملاحظه شد و نیروی انتظامی در کنا سایر نهادها توانست کاری انقلابی، جهادی و میدانی را با عشق خدمت به زائران حسینی انجام دهد.

شجاعی‌نسب با اشاره به اینکه صدور بیش از ۹۰۰ هزار گذرنامه در ایام اربعین یکی از افتخارات نیروی انتظامی بوده که ۶۰۰ هزار مورد غیر حضوری بوده است، افزود: مدیریت تردد ۸ میلیون تردد و کاهش تصادفات نسبت به قبل با دیپلماسی نقطه‌ای از دیگر افتخارات نیروی انتظامی است.

وی گفت: انتقال ثبت اطلاعات زائران به کشور مقابل، کاهش ایستایی زائران و شکل‌گیری اتاق مشترک از افتخارات کشور است‌. در دیداری که اخیراً مردم خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری داشتند معظم له از خدمات انتظامی کشور به ویژه در ایام اربعین تشکر کردند.

انتهای پیام
captcha