نیروی انتظامی از ستون‌های استوار امنیت مردم و کشور است
کد خبر: 4173516
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
مدیرکل دادگستری البرز:

نیروی انتظامی از ستون‌های استوار امنیت مردم و کشور است

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به جانفشانی کارکنان فراجا برای حفظ امنیت کشور گفت: امروز کارکنان خدوم انتظامی از ستون‌های استوار امنیت مردم و کشور هستند.

صبحگاه مشترک نیروی انتظامی البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی، مدیرکل دادگستری البرز، 15 مهرماه در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی البرز که به‌مناسبت هفته فراجا برگزار شد، اظهار کرد: کارکنان فراجا با تقدیم جان خود به عهدی که با خدای خود و مردم بستند عمل می‌کنند، به‌طوری که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ نفر از کارکنان این نیرو برای تحقق امنیت مردم و مبارزه با متجاوزان به قانون، مهمترین ودیعه الهی که جان شیرین و عزیز است را در راه امنیت کشور و مردم تقدیم کرده و به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی طیف گسترده و متنوعی از مأموریت‌ها به موجب قانون برعهده دارد و به همین دلیل هم نیازمند آموزش مداوم و ارتقای آمادگی برای انجام مأموریت‌هاست، افزود: از میان وظایف و مأموریت‌های متنوع فراجا، حفظ نظم و امنیت کشور و جامعه مهمترین رکن این وظایف است زیرا از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف هر دولت و حکومت حفظ نظم و امنیت است. اگر چه دستگاه‌های دیگر هم وظایفی برای تحقق امنیت دارند، اما فراجا در کنار سپاه، بسیج واطلاعات نقش مهم و اساسی و حضور علنی و میدانی در تحقق نظم، اجرای قانون و تحقق امنیت دارد.

مدیرکل دادگستری البرز بیان کرد: فرمانده معظم کل قوا در یکی از دیدارهایی که با فرماندهان و کارکنان فراجا داشتند فرمودند: «توصیه من همیشه در دوره‌های مختلف به نیروهای انتظامی این بوده که شما یک روی اقتدار و یک روی رحمت دارید که اینها مکمل یکدیگر هستند.»، امروز کارکنان فراجا در سطح ملی و استان البرز نیز واجد همین خصوصیات و ویژگی‌ها هستند ضمن آنکه امروز شاهد تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در البرز هستیم.

سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز نیز در این مراسم گفت: امروز ما شاهد رشد و شکوفایی نیروهای مسلح در سایه‌سار ولایت فقیه هستیم و در این مسیر فرماندهی انتظامی کشور به‌عنوان بازوی قدرتمند ولایت در کنار سایر نیروهای مسلح در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه مردم مهمترین رکن حمایت از اقدامات فراجا هستند و راهبرد انتظامی کشور پایه حرکتش مردم‌محوری است و در بخش‌های مختلف مردم با پلیس همکاری‌ گسترده دارند، بیان کرد: امروز در استان البرز با وحدت تمام دستگاه‌ها و همکاری مردم، شاخص‌های امنیتی در بهترین وضعیت قرار دارد.

فرمانده انتظامی البرز به آمار عملکردی پلیس در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث سرقت شاهد کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت‌های خشن، ۱۴ درصدی سرقت‌های خرد و در مجموع کاهش ۱۲ درصدی سرقت‌ها هستیم.

هداوند با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱ تن انواع مواد مخدر در استان البرز کشف شده است، افزود: در بحث پلیس راهور در شش ماهه نخست سال هفت درصد تصادفات فوتی کاهش یافته‌اند. همچنین با حضور فعال پلیس فتا در فضای سایبری و اجرای برنامه‌های آموزشی برای مردم، کاربران در زمینه‌های فعالیت شیادان اینترنتی آگاه‌تر شده‌اند و کاهش هشت درصدی جرائم سایبری در استان البرز را شاهد هستیم.

انتهای پیام
captcha