۱۰ برابری بودجه جشنواره‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4173421
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد:

۱۰ برابری بودجه جشنواره‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی

سیدمحمدحسین بلاغی، با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی و توزیع متوازن برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری گفت: در ۹ ماه گذشته منابعی که به شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه جشنواره‌ها اختصاص یافته بیش از ۱۰ برابر شده است.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 14 مهرماه، در آیین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری در شهرستان کلیبر گفت: هنرمندان عرصه فیلم و عکس در واقع تاریخ نگاران هنر هستند که به بهانه این جشنواره از اقصی نقاط ایران اسلامی گرد هم آمده‌اند تا با هنر خود زیبایی‌های منطقه ارسباران و کلیبر و سخت کوشی مردمان فرهنگ دوست و هنرپرور این دیار را به تصویر بکشند.

وی افزود: جامعه روستایی و عشایری ما در طول انقلاب و در تاریخ بلند ایران فرهنگی که  فراتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی گسترده شده همواره چون دژ مستحکمی در برابر اجانب ایستاده‌اند.

بلاغی تأکید کرد: مردمان روستا و عشایر ایران اسلامی در کنار سختی و مشکلات با هویت اصیل، دینداری و جانفشانی همواره حافظ این مرز و بوم بوده و جریان فرهنگ و هنر نیز قدردان اصالت و رادمردی آنان است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی و توزیع متوازن برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری گفت: در 9 ماه گذشته منابعی که به شهرستان‌ها در حوزه جشنواره‌ها اختصاص یافته بیش از 10 برابر شده است.

وی به برگزاری دهها جشنواره با گستره ملی و منطقه‌ای در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: جریان قدرتمند هنری و استعدادهای بالقوه شهرستان‌ها بستر خوبی را برای برگزاری جشنواره‌ها فراهم آورده است.

بلاغی همچنین تصریح کرد: علاوه بر جریان هنری قوی و همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، همراهی و همکاری شایسته مسئولین ارشد شهرستان‌ها نیز در برگزاری شایسته جشنواره‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد تا با روند خوب احداث مجتمع فرهنگی هنری کلیبر به زودی شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی با اشاره به آمار قابل توجه آثار ارسالی به این جشنواره اظهار کرد: بیش از دو هزار و 300 اثر در حوزه عکس و 157 اثر در حوزه فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و حضور هنرمندان در رده‌های سنی مختلف نشان دهنده ضریب نفوذ بالا و جایگاه خوب این جشنواره در  ذهن جامعه هنری کشور است.

بلاغی همچنین افتتاح نگارخانه استاد صیامی در شهرستان کلیبر را اتفاقی مبارک دانست و گفت: این نگارخانه که به نام هنرمند نامی شهرستان کلیبر نامگذاری شده، فرصت مناسبی را برای ارائه آثار هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی فراهم آورده است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در شهرهای دیگر و چاپ آثار برگزیده به صورت کارت پستال و توزیع آن در سطح کشور خبر داد.

انتهای پیام
captcha