گفتمان انقلاب با جنگ ترکیبی پیچیده مواجه است
کد خبر: 4173367
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

گفتمان انقلاب با جنگ ترکیبی پیچیده مواجه است

امام‌ جمعه میبد با بیان اینکه امروز گفتمان بزرگ انقلاب اسلامی مواجه با جنگ ترکیبی پیچیده بسیار خطرناکی است گفت: یکی از حلقه‌های زنجیره جنگ ترکیبی مستکبران عالم، علیه انقلاب و ایران و ملت ما، بمباران فکری و مغزشویی، تغییر ادراک در انسان‌ها و نسل جوان و تغییر ذائقه‌ها از طریق فضای مجازی، تولید دروغ، تحریف وقایع و اشتباه نشان دادن حقایق است تا ذهن ما را تغییر دهند.

آیت‌الله اعرافی، امام جمعه میبدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله اعرافی، امام‌ جمعه میبد، امروز، 14 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: ما باید به ضعف‌های اداری و دستگاهی خود توجه و با تدبیر درست اشکالات را رفع و نقدها را بشنویم و در کشور از مسائل مختلف غفلت نکنیم.

امام‌ جمعه میبد با بیان اینکه امروز گفتمان بزرگ انقلاب اسلامی مواجه با جنگ ترکیبی پیچیده بسیار خطرناکی است تصریح کرد: یکی از حلقه‌های زنجیره جنگ ترکیبی مستکبران عالم، علیه انقلاب اسلامی و ایران و ملت ما، بمباران فکری و مغزشویی، تغییر ادراک در انسان‌ها و نسل جوان و تغییر ذائقه‌ها از طریق فضای مجازی، تولید دروغ، تحریف وقایع و اشتباه نشان دادن حقایق است تا ذهن ما را تغییر دهند.

خطیب جمعه میبد اظهار کرد: در آلبانی چند هزار منافق وابسته به دستگاه‌های خارجی دائم در کار هستند و لشگریان سایبری در فضای مجازی امریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند مغز ما را بشویند؛ حافظه تاریخی و انقلابی ما را بگیرند؛ ادراک ما را در جنگ تغییر دهند و در جنگ روایت‌ها مسلط شوند و در ذهن و ضمیر جوان و جامعه ما سیطره پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروزه چند صد شبکه ماهواره‌ای و زنجیره بزرگ تبلیغات بین‌المللی و فضای مجازی برای آنکه الگوی موفق انقلاب اسلامی، استقلال و ایران و پیشرفت‌های بزرگ این کشور با همه ارزش‌هایش را مخدوش و ما را منحرف کنند، فعالیت دارند و نسل جوان ما باید این را بدانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پشت همه این نقشه‌ها اسرائیل و امریکاست افزود: آنها در طول تاریخ یک‌صد ساله، ضربه کاری به ما زدند و امروز هم این نقشه، اصل و بنیانش در مغز و فکر ما است که در حال اجراست و باید همه ما هوشمند باشیم و درست عمل کنیم تا خون پاک شهدا را پاس بداریم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: دشمنان این ملت بدانند که شما بیش از چهار دهه است با یک ملت نیرومند و باقدرت عظیم جدید جهانی مواجه هستید که هزار ظلم و ستم روا داشتید و چندان به اهداف خود نرسیدید.

امام‌ جمعه میبد گفت: اینکه سختی‌ها را تحمیل و تحریم کردید، جنگ آوردید، ضربه زدید و گرفتاری پدید آوردید اما باز این صف ملت استوار است، دل‌های پاک پای اهداف و آرمان‌ها ایستاده‌اند. بدانید به فضل خدا، این آرزوهای اهریمنی و شیطانی شما به‌جایی نخواهد رسید و با قلب‌های پاک، اراده استوار، فکرهای روشن با صف‌های پرصلابت همه شما را به عقب خواهیم راند و انقلاب، نظام و ملت راه خود را به قله‌های بلند طی خواهند کرد.

ویژگی‌های نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی

امام‌ جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی صمیمانه از اقدامات خوب نیروی انتظامی در سطح کشور، استان و شهرستان میبد تشکر کرد و گفت: ما قدردان مجاهدت‌ها و خدمت‌های ارزنده نیروی پرافتخار انتظامی هستیم و برای فراجا جایگاه مهم قائل بوده و مردم ما هم به شما سربازان و سرداران صیانت از امنیت کشور و محافظان امنیتی جامع کشور احترام قائل‌ هستند.

اعرافی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عالی‌قدر نیروی انتظامی اظهار کرد: وظیفه ما است جایگاه نیروی انتظامی را که با اقدامات و تحرکات و حضور قوی‌شان در رفع آسیب‌ها، سرقت و اغتشاشات ظاهر می‌شوند، بزرگ بداریم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران، باید مظهر اخلاق، معنویت، کاردان، کارشناس و سلامت اداری و مصون بودن از هرگونه آسیب دستگاهی باشد گفت: نیروی انتظامی باید نماد اعتمادسازی در مردم و معاشرت خوب مردمی بوده و اقتدار لازم و نگاه علمی و فنی و کارشناسی را در کار خود داشته باشد تا نیروی انتظامی قدرتمند، شجاع، حکیم، دانا و معنوی داشته باشیم؛ چراکه با این معیارها می‌تواند نیروی نمونه در دنیا باشد.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به سرآمدی آموزش‌ و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت و آموزش پرداخت و گفت: به فضل الهی آموزش‌ و پرورش موفق و سرآمدی داریم که در بسیاری از شاخص‌ها به همت بلند دانش آموزان و خانواده‌ها و معلمان، مربیان و مدیران در جایگاه بالایی قرار دارند. 

امام‌ جمعه میبد بابیان اینکه شمع و چراغ حرکت آینده کشور، دانش آموزان و نوجوانان شریف و سرمایه‌های امروز و فردای کشور هستند گفت: امیدواریم در سال جدید هم شاهد درخشش و شکوفایی آموزش‌ و پرورش، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و تربیتی در سطح شهرستان استان و کشور باشیم.

وی ادامه داد: حرکت ما باید به سمت ارتقا علم و دانش و فناوری‌های نو و سرآمدی در این حوزه‌ها باشد و دانشگاه‌ها، مراکز علمی، حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش مسئول‌ هستند تا راهبرد پیشرفت علمی و فناوری و ارتقا صنعت با این نگاه علمی و با توجه به مسائل محیط‌زیست را مدنظر قرار دهند. خط ما خط فناوری، توسعه علمی و فناوری‌های پیشرفته و مراکز رشد و صنعت دانش‌بنیان است.

امام‌جمعه میبد افزود: یکی دیگر از نکات در این حوزه، توجه به فرهنگ، ادب، معنویت و اخلاق در جامعه است و همچنین سلامت جامعه و محیط‌زیست است که باید موردتوجه باشد.

سه نیاز اساسی جوانان و جامعه

عضو مجلس خبرگان رهبری اشتغال، تشکیل خانواده و مسکن را سه نیاز اساسی جوان و جامعه برشمرد و گفت: مسکن، اشتغال، تشکیل خانواده و جمعیت امروز دغدغه جامعه و کشور است و عقب‌افتادگی این حوزه باید ترمیم و نیازهای جوانان در تأمین مسکن برآورده شود که اقدامات جدی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

خطیب جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وقف و قدردانی از واقفان و همه‌کسانی که در ارتقا فرهنگ وقف تلاش می‌کنند گفت: وقف به‌عنوان یک عمل نیک و ماندگار باید فرهنگ جامعه ما باشد.

وی با بیان اینکه در کشور ما نهاد وقف همواره مورد توجه بوده و میلیون‌ها رقبه وقف و آثار و برکات فراوانش در جامعه مشخص است افزود: نهاد وقف نهادی اقتصادی و پشتوانه حرکت‌های نیکوکاری و مردمی است که باید بیش از گذشته احیا و به نیات واقفان عمل شود و دستگاه وقف هم اعتماد مردم را جلب و مردم هم شرایط وقف را رعایت کنند تا وقف‌های جدیدی در جامعه رونق پیدا کند.

اعرافی با گرامیداشت روز دامپزشکی گفت: روز دامپزشکی در کنار پزشکی مقوله کوچکی نیست چراکه سلامت دام یعنی سلامت انسان و دامپزشکان نقش مهمی در سلامت و ارتقا جامعه دارند و حوزه دامپروری مهم است و مسائل پزشکی، فقهی، امنیت غذایی و سلامت جامعه نقش دارد.

انتهای پیام
captcha