رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی‌بخشی امنیت اجتماعی به مردم دارند
کد خبر: 4173047
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی‌بخشی امنیت اجتماعی به مردم دارند

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» است، گفت: لازم است که در این هفته به نقش افراد در نظم و امنیت اجتماعی، پیشگیری از بروز برخی مسائل، رعایت مقررات و... پرداخته شود به‌ویژه رسانه‌ها که نقش مهمی در جهت آگاهی‌بخشی نسبت به نظم و امنیت اجتماعی برای اقشار مختلف مردم دارند.

سردار منوچهر امان اللهی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۲ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» بوده که لازم است در این هفته به نقش افراد در نظم و امنیت اجتماعی، پیشگیری از بروز برخی مسائل، رعایت مقررات و... پرداخته شود به‌ویژه رسانه‌ها که نقش مهمی در جهت آگاهی‌بخشی نسبت به نظم و امنیت اجتماعی برای اقشار مختلف مردم دارند.

امان‌اللهی غبارروبی گلزار شهدا، صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح، نشست با اقشار اثرگذار، تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و سربازان متوفی و برگزاری همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و تجلیل از رانندگان برتر را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی افزود: در بحث نحوه رانندگی، موضوع بی‌توجهی برخی از رانندگان در مسیرهای فرعی و جاده‌های کوهستانی مطرح بوده که متأسفانه بی‌توجهی به وضعیت جاده و تخطی از سرعت مطمئنه منجر به افزایش قابل توجه موارد فوتی طی شش ماهه امسال شده است.

امان‌اللهی گفت: طی شش ماهه سالجاری به ۱۳۹ هزار مراجعه‌کننده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان خدمات ارائه و ۲۴ هزار و ۹۰۰ پرونده تشکیل شد، همچنین در این مدت ۲۰۷۴ قاچاقچی و خرده‌فروش و ۱۲۲۰ معتاد دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی، ۱۴۹۳ سارق احشام، خودرو و منزل دستگیر شد، همچنین ارزش ریالی کالاهای قاچاق ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه جرائم اقتصادی از جمله اختلاس و فروش خارج از شبکه در دستگاه‌های مختلف پرونده‌هایی تشکیل شد که ارزش ریالی این جرائم بیش از یک تیلیارد و ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است، از طرفی چهارمحال و بختیاری در حوزه ارتکاب جرائم اقتصادی جزو استان‌های آخر کشور گزارش شد.

امان‌اللهی از انجام ۳۲۲ هزار تماس تلفنی با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در این مدت خبر داد و اظهار کرد: ۸۴۳۷ فقره سرکشی و بازدید از اماکن عمومی صورت گرفت که ۶۱۳۹ مورد تذکر به واحدهای صنفی متخلف و ۲۲۳ فقره پلمب گزارش شد، همچنین در بحث اتهامات در حوزه‌های مختلف برای ۶۵۰۵ نفر پرونده تشکیل و دستگیری انجام شد.

انتهای پیام
captcha