برنامه‌های گرامیداشت هفته انتظامی در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4173006
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

برنامه‌های گرامیداشت هفته انتظامی در کرمان تشریح شد

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به روز شمار هفته انتظامی گفت: ادای احترام به شهدا، نمایش اقتدار پلیس، محفل انس با قرآن و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت این هفته در کرمان است.

سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز، ۱۲ مهرماه در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، با بیان اینکه همکاران ما در نیروی انتظامی در تمام نقاط کشور از مرکز تا نقاط صفر مرزی خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: همانگونه که سردار سلیمانی فرمود سه مؤلفه اقتدار، امنیت و آرامش کشور به عملکرد نیروی انتظامی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی امسال با شعار «شهروند قانونمدار پلیس خدمتگذار» برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر همه ما به‌عنوان یک شهروند، مقررات را به درستی انجام دهیم با کمترین حادثه روبه‌رو می‌شویم؛ مانند موضوعات ترافیکی که نهادهای مختلفی در ارتباط هستند و بحث سلبی و برخوردی با رانندگان متخلف برعهده نیروی انتظامی است.

سردار فرشید تصریح کرد: پلیس برای آرامش مردم جان خود را کف دست گرفته که در یک سال گذشته تا امروز ۴ پلیس در استان کرمان به شهادت رسیدند و ۵ جانباز را تقدیم کردیم. در کل کشور نیز امسال بیش از ۵۰ پلیس جان خود را فدای آرامش مردم کردند.

وی با اشاره به روز شمار هفته انتظامی افزود: در هفته نیروی انتظامی برنامه‌های متعددی در کرمان برگزار می‌شود که ادای احترام به شهدا، تجلیل از کارکنان و خانواده انتظامی استان، نمایش اقتدار پلیس، محفل انس با قرآن، دیدار فرماندهان با کارکنان وظیفه، ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، مسابقه رالی خانوادگی، برگزاری صبحگاه نیروهای مسلح، اهدای خون، رونمایی از سامانه‌های هوشمند پلیس، نشست اخوت بین نیروهای مسلح کرمان و... از جمله این برنامه‌ها است.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از اقدامات پلیس در کرمان پرداخت و گفت: در چند روز گذشته و همزمان با بازگشایی مدارس برخورد با خرده‌فروشان مواد، تأمین امنیت دانش‌آموزان، اجرای طرح‌های ویژه نزدیک مراکز آموزشی، برخورد با خودروهای متخلف و... با جدیت پیگیری می‌شود.

وی به موضوع پلیس الکترونیک نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از سامانه‌ها و برنامه‌های مختلف در راستای پلیس هوشمند در کرمان در حال ارتقا است و امروز در بیش از ۱۰۰ مرکز انتظامی استان ارتباط الکترونیکی با مراکز قضایی و پزشکی قانونی انجام می‌شود. حدود ۸۰ درصد پرونده‌های قضایی به‌صورت الکترونیکی ارسال می‌شود. همچنین در سامانه «پلیس من» در حوزه‌های مختلف پلیس گذرنامه، پلیس آگاهی، ثبت کلاه‌برداری‌های کارت به کارت و در مجموع بالغ بر ۳۰ خدمت پیگیری می‌شود. همچنین بیش از ۳۵ خدمت در مراکز پلیس ۱۰+ انجام می‌شود.

سردار فرشید سامانه ۱۹۷ را یکی از اقدامات در راستای اعتمادسازی برشمرد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته پلیس به عنوان نیروی قدرتی سلبی شناخته می‌شد اما امروز اقداماتی در راستای فرهنگسازی، پیشگیری، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود که نیروهای انتظامی کرمان با حضور در مراکز مختلف و مدارس در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلسه برگزار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کلانتری‌های استان خدمات مشاوره‌ای نیز پیگیری می‌شود، ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۲۱ هزار پرونده به مشاورین ارجاع داده شده که بیش از ۶۸ درصد منتهی به صلح‌وسازش شده است و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دقیقه در فضای مجازی خبر و اطلاع‌رسانی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن اشاره به آمار تصادفات استان، اظهار کرد: کشف بیش از ۷۸ تن انواع مواد مخدر، دستگیری حدود ۱۹ هزار قاچاقچی، معتاد و خرده فروش، تشکیل ۱۶ هزار پرونده و توقیف یک‌هزار و ۸۰۰ خودرو برای مبارزه با قاچاق مواد، کشف بیش از ۶ میلیون سوخت قاچاق، کشف ۸۴ درصد جرایم رایانه‌ای و... از جمله اقدامات پلیس کرمان در یک سال گذشته است.

انتهای پیام
captcha