اجرای 250 ویژه برنامه هفته کودک در گیلان
کد خبر: 4172445
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

اجرای 250 ویژه برنامه هفته کودک در گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه در هفته ملی کودک امسال ۲۵۰ ویژه برنامه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار می‌شود، افزود: کانون پرورش فکری با استفاده از ظرفیت کارشناسان و مربیان متخصص و خبره در حوزه کودک و نوجوان بیشترین اثرگذاری فرهنگی و تربیتی را دارد.

سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز، 9 مهرماه در نشست خبری هفته ملی و روز جهانی کودک با اشاره به اینکه امور کودکان و نوجوانان به کانون پرورش فکری سپرده شده، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان مسئولیت‌های مهمی همچون دبیری کمیته کودک و نوجوان ستاد کنگره هشت‌هزار شهید و دبیری ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک و دبیری کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در هفته ملی کودک امسال ۲۵۰ ویژه برنامه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار می‌شود، افزود: کانون پرورش فکری با استفاده از ظرفیت کارشناسان و مربیان متخصص و خبره در حوزه کودک و نوجوان بیشترین اثرگذاری فرهنگی و تربیتی را دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برگزاری نمایشگاه آثار اعضای کانون، عضویت رایگان در کانون همزمان با ۱۶ مهرماه(روز جهانی کودک)، اعزام کاروان «پیک امید» به مناطق محروم روستایی و کمتر برخوردار از امکانات فرهنگی، بازدید کودکان دانش‌آموز از مرکز نجوم کانون با هدف تقویت خداباوری در کودکان و ارتقای بنیه علمی آنان از جمله این برنامه‌هاست.

میرعظیمی از برگزاری مراسم تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت در سطح ۳۱ کانون استان خبر داد و بیان کرد: کاشت نهال، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان بستری در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه کودک و نوجوان، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با محوریت مسائل حوزه کودک و نوجوان در استان و دعوت از کودکان کار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در جشن هفته ملی کودک از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که درباره کودکان است، افزود: تجلیل از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و برگزاری نشست‌های فرهنگی با حضور کارشناسان و مربیان حوزه کودک و نوجوان در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک خبر داد و بیان کرد: مادران نقش تربیتی مهمی دارند و اگر قرار است تربیت صورت بگیرد، باید با محور مادران باشد.

میرعظیمی از اکران انیمیشن «بچه زرنگ» محصول تولیدی کانون خبر داد و بیان کرد: این انیمیشن در گیلان در سینما سپیدرود رشت اکران می‌شود و دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌توانند به تماشای آن بنشینند. انیمیشن «بچه زرنگ» بر قهرمان پروری در کودکان و نوجوانان تاکید دارد که معنویت، شجاعت، قهرمانی و احترام به محیط زیست از دیگر محورهای این انیمیشن است.

وی از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد و بیان کرد: قصه‌گویی محور همه فعالیت‌های کانون است، زیرا قصه‌گویی یک بسته تربیتی بوده و کتابخوانی و اعتماد به نفس و فن بیان و قهرمان پروری و کشف استعدادهای جدید را موجب می‌شود. می‌خواهیم قصه گویی مردمی و به یک جریان فرهنگی تبدیل شود، جشنواره بین‌المللی قصه گویی در چهار محور دینی، ملی مذهبی و قصص قرآنی، اسطوره‌ها، اراده‌ها و آزاد برگزار می‌شود.

میرعظیمی با اشاره به اعزام سفیران قصه گویی به ۲۶ دستگاه و اداره، تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، کادر بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی در دوران سخت کرونا و معلمان فداکار و امامزادگان و... از جمله موضوعات محور اول هستند. در محور دوم جایزه ویژه «حاج قاسم» را به عنوان اسطوره و قهرمان ملی ایران طراحی کردیم، زیرا وظیفه داریم کودکان و نوجوانان را با شهدا آشنا کنیم.  محور سوم شامل داستان اراده راسخ نخبگان عرصه تولید و کارآفرینان می‌شود و باید از افرادی که به کشور و نظام کمک کرده‌اند، الگوسازی کنیم.

وی رویکرد قصه گویی را کتابخوان شدن کودکان و نوجوانان دانست و گفت: کانون پرورش فکری امسال سه میلیون جلد کتاب را به مراکز استان‌ها ارسال کرده که سهم گیلان ۱۳ هزار جلد است؛ مرحله اول توزیع کتاب در سطح کانون‌های استان ۱۸ تیرماه انجام شد و مرحله بعدی همزمان با هفته کتابخوانی در آبان ماه خواهد بود.

وی کتاب را اساس کار کانون پرورش فکری دانست و گفت: اگر کودک کتابخوان داشته باشیم، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهیم کرد. رویکرد محور چهارم داستان‌های بومی و محلی گیلان است، علاقمندان به شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تا ۱۰ آبان ماه سال‌جاری فرصت دارند که اقدام به بارگذاری قصه خود در سایت کانون پرورش فکری کنند.

میرعظیمی با اشاره به فعالیت چهار کانون سیار در استان در شهرستان‌های رشت، آستارا، رودسر و رودبار، بیان کرد: طرح «کانون - مدرسه» را سال گذشته در ۱۱ مرکز با همکاری آموزش و پرورش استان گیلان اجرا کردیم که این طرح در سال‌جاری در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha