دستاوردهای دوران دفاع مقدس در سایه ایمان و تقوا حاصل شد
کد خبر: 4170394
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

دستاوردهای دوران دفاع مقدس در سایه ایمان و تقوا حاصل شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه همه دستاوردهای دوران انقلاب و دفاع مقدس در سایه ایمان و تقوا حاصل شد، گفت: انقلاب جوانانی تربیت کرده و فرزندانی در درون خود پرورش داده است که اهل مقاومت و ایستادگی هستند که این امر به آیندگان منتقل خواهد شد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۳۱ شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدا و ملت ایران درواقع لبیک‌گویان به مکتب عاشورای حسینی هستند و لذا با این بادها نمی‌لرزند. هشت سال دفاع مقدس و نیز چهل و چند سال بعد از انقلاب و انواع جنگ‌ها و فتنه‌ها نیز این را نشان داد، آینده نیز به فضل الهی همین را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب جوانانی تربیت کرده و فرزندانی در درون خود پرورش داده است که اهل مقاومت و ایستادگی هستند و این امر به آیندگان منتقل خواهد شد، افزود: در تحقق دستاوردهای دفاع مقدس، مقام معظم رهبری به چهار عامل برجسته توجه داده‌اند، اما بنده در اینجا تنها یک نکته را بیان می‌کنم که همه دستاوردهای دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن در سایه ایمان و تقوا حاصل شد. 

نکونام تصریح کرد: نیروهای مسلح در همه کشورهای جهان وجود دارد و مردم نیز از برخی امور در کشورهای دفاع می‌کنند، انقلاب نیز در همه جای جهان رخ داده است، اما آنچه که به انقلاب اسلامی ایران معنا می‌بخشد، حرکت را عظمت می‌بخشد و آن‌ را ماندگار می‌کند، همان ایمان و تقواست که حرکت را به بقا متصل کرد نه فنا.

وی گفت: انقلاب و دفاع مقدس برای ماندگاری انسان‌ها و رساندن آنان به عظمت و کرامت آمدند و این، در سایه ایمان و تقوا حاصل شد. مصادیق این مهم فراوان هستند از سنگرهای تلاوت قرآن گرفته تا سنگرهای دعای کمیل، دعای ندبه، زیارت عاشورا و انس و ارتباط با اهل‌ بیت(ع)، اشک‌های نیمه‌شب، راز و نیازهای دور از چشم و بی‌ریای رزمندگان با معبود، همگی از مصاديق ایمان و تقوای جاری در جبهه‌های جنگ بود. 

امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: اعتقاد داریم که اگر اینها نبود، عنایت پروردگار در این سطح هم نبود، عنایت حضرت حق به این مردم و انقلاب در سایه همین عشق‌بازی‌ها و نجواهای عاشقانه رزمندگان با خدا و توسل و یاری‌ جستن از ائمه عصمت و طهارت(ع) اتفاق افتاد. 

نکونام با اشاره به اینکه تداوم انقلاب نیز با همین ایمان و اخلاص و معنویت و تقوا تضمین می‌شود، گفت: مبادا این خداباوری و فضیلت‌ها از ما دور شود و نفسانیات و دنیامحوری و سیئات و مکرها حاکم شود؛ وحدت در سایه ایمان و اعتقاد به ارزش‌های دینی، نماز جماعت، مساجد و نماز جمعه، حضور در صحنه اجتماعات بزرگ و فخرآفرین انقلاب در تمام دوران‌ها محقق شده است.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

رژه نیروهای مسلح؛ عامل امیدآفرینی

در ادامه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) نیز با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای والامقام به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بیش از ۲۴۸۳ شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم و وطن استان، اظهار کرد: امروز چهل‌وسومین سالروز آغاز هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌ها و مقاومت‌های ملت سرافراز ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ۴۳ سال قبل در چنین روزی، دشمنان خبیث بر آن بودند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب نوپا را تضعیف کنند و تجزیه داخلی کشور را پیش‌بینی کرده بودند تا نظام اسلامی را براندازی کنند؛ مردم اما با حضور همگانی پیروزی‌های بزرگ را خلق کردند و امروز شاهد امتداد این رشادت‌ها در سراسر دنیا هستیم.

اکبری با بیان اینکه امروز دستاوردهای پیروزی در هشت سال دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، گفت: دیروز اگر در جنگ تحمیلی پیروز شدیم، امروز نیز در جنگ ترکیبی و شناختی به پیروزی دست می‌یابیم و فردا نیز به فضل الهی قله‌های پیروزی را فتح خواهیم کرد. 

فرمانده‌ سپاه پاسداران استان چهارمحال‌وبختیاری با قدردانی از جان برکفان نیروی‌های مسلح به‌ویژه امنیت‌آفرینان نیروی انتظامی و نیز نیروهای سپاه و بسیجی، بیان کرد: نمایش اقتدار نیروهای مسلح یقیناً عامل امیدآفرینی برای دوستداران انقلاب و مایه رعب و وحشت برای دشمنان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha