پیشرفت علمی، اقتدار کشور را حفظ می‌کند
کد خبر: 4170161
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

پیشرفت علمی، اقتدار کشور را حفظ می‌کند

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان یزد گفت: در سایه علم‌اندوزی و پیشرفت در عرصه علمی می‌توان عزت و اقتدار کشور را حفظ و ارتقاء داد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 28 شهریورماه در آیین اختتامیه مرحله نهایی مسابقات استانی دانایی و توانایی که با شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز راه‌یافته به مرحله استانی برگزار شد، با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) در رابطه با علم گفت: علم قدرتی به انسان می‌دهد که با به دست آوردن آن سربلندی را برای خود رقم می‌زند؛ در هر جامعه‌ای که علم گسترش داده شود، عزت، اقتدار و سربلندی آن ملت حفظ و ارتقا می‌یابد.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان یزد ادامه داد: با علم و دانایی می‌توان به ابعاد مختلف جهان اشراف داشت؛ اما در صورتی‌ که بدون علم و دانش باشیم، توان و عزتی نخواهیم داشت. فراگیری علم و دانش سبب می‌شود تا کشور و افراد آن زیر بار ظلم نرفته و عزت و عدم وابستگی خود را حفظ کند.

رحیمی‌نژاد با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برتر باید مبلغ علم، مطالعه، تحقیق و پژوهش باشند، تصریح کرد: دانش آموزان یک کشور پیشرفته باید سرانه مطالعه بالایی داشته باشند و همواره خود را مسیر مطالعه، تحقیق و پژوهش قرار دهند.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان یزد گفت: باید سعی کنیم خود و اطرافیانمان را به مطالعه، تحقیق و پژوهش عادت دهیم چراکه یقیناً آینده متعلق به کسانی است که داناتر هستند و دانایی توانایی است.

یادآور می‌شود مسابقات کتابخوانی «دانایی و توانایی» با مشارکت هفت هزار نفر در مرحله مدرسه‌ای برگزار و از این تعداد سه هزار دانش‌آموز در مرحله شهرستانی و منطقه‌ای شرکت کردند و در نهایت ۷۰۰ دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha