خسته راه آمدم
کد خبر: 4169075
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

خسته راه آمدم

در آستانه شهادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، مشهد الرضا(ع) میزبان زائرانی است که با قدم‌های آسمانی خود میهمان امام مهربانی می‌شوند. 

زائران پیادهدر آستانه شهادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، مشهد الرضا(ع) میزبان زائرانی است که با قدم‌های آسمانی خود میهمان امام مهربانی می‌شوند.

شافی دارالشفا پنجره فولاد کو؟بادِ موافق وزید از طرف صحنِ قدس؛ نام مرا خواند و رفت چون پر کاه آمدم‌‌، مشهدِ مشهود، من حضرت محمود من، طالعِ مسعود من، نامه سیاه آمدم‌.

این روزها خراسان میزبان زائرانی است که برای حضور در مراسم سوگواری امام مهربانی‌ها دل به جاده زده و با پای پیاده مسیرهای منتهی به مشهدالرضا(ع) را برای عرض تسلیت به محضر فرزند بزرگوارشان، حضرت ولی‌عصر(عج)، طی می‌کنند.

چهار مسیر منتهی به مشهد میزبان قدم‌های آمیخته با خلوص ارادتمندان به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) است همه از پیر و جوان، مرد و زن و کودک در این مسیر عاشقی برای رسیدن به امام رئوف طی طریق می‌کنند.

جاده شمالی مشهد از سمت قوچان به چناران یکی از مسیرهایی است که زائران با قدم‌های آسمانی خود پای در این مسیر گذاشته و برای بیعت با امام مهربانی‌ها از سختی راه هراسی به دل راه نمی‌دهند. در این مسیر با تعدادی از زائران همراه می‌شویم.

طیبه صیادی بانوی میانسال از اهالی یکز از روستای استان گلستان، می‌گوید: پنج سال است که به عشق امام رئوف مسیر 14 روزه را تا حرم مطهر رضوی با پای پیاده طی می‌کنم، اما امسال چون شرایط کمی سخت بود مسیر را تا فاروج با خودرو طی کرده و الان هفت روز از فاروج با پای پیاده راهی حرم رضوی هستیم.

وی ادامه می‌دهد: پاها تاول می‌زند، مسیر سختی خود را دارد، اما عشق به امام رضا(ع) این سختی را آسان و این شوق زیارت را افزون کرده است از طرفی نیت هر قدم را برای نزدیک‌شدن ظهور حضرت منجی برمی‌دارم و این نیت به من هر لحظه توان و نیرو می‌بخشد.

این زائر حرم رضوی بیان می‌کند: معمولاً با خانواده و دوستان به‌صورت کاروانی راهی این سفر می‌شویم، هر چند در سال ایام عید نوروز نیز می‌آیم، اما خود را ملزم می‌کنم این ایام با پای پیاده زائر حضرت شوم و تنها آرزویی که برای خودم دارم یک زیارت کربلا با خانواده مشرف شوم که امیدوارم حضرت رضا(ع) به من عنایت کند.

خسته راه آمدم

محمدحسین برات‌زاده زائر دیگری از شیروان است، وی اظهار می‌کند: یک کاروان 500 نفره هستیم که هر سال قدم به قدم با نیت ظهور امام زمان(عج) تا زیارت امام رضا(ع) مسیر را با پای پیاده طی می‌کنیم.

این زائر پیاده ادامه می‌دهد: با وجود تبلیغات منفی در شبکه‌های مجازی مبنی بر دین‌گریزی جوانان و نوجوانان انتظار استقبال و حضور این قشر را در مسیر پیاده‌روی نداشتم، اما حالا می‌بینم جوانان و نوجوانان زیادی به عشق حضرت رضا(ع) سختی راه را به جان خریده و با پای پیاده راهی این سفر معنوی می‌شوند.

فریده خانزاده زائر دیگری که از 15 کیلومتری چناران همراه با همسر و دو فرزندش در کاروان هستند، تصریح می‌کند: پنج سالی هست که با پای پیاده زائر حضرت می‌شویم، امسال به نذر شفای مادرم آمدم و سه روز است که در مسیر هستیم.

وی ادامه می‌دهد: تجربه پیاده‌روی در این مسیر را در سال‌های سرد زمستان هم داشتم که بسیار سخت بود، اما عشق به امام(ع) این مسیر سخت را آسان می‌کند، چه در هوای گرم و چه در هوای سرد و سایر سختی‌های مسیر جاده.

زینت بانوی 50 ساله از قوچان از دیگر زائران پیاده امام رضا(ع)، نیز می‌گوید: برای حاجتی نذری کردم و امسال آمده‌ام که نذرم را ادا کنم امام رضا(ع) به من توجه کرد و من هم با پای پیاده به پابوسی حضرت می‌روم سه روز است که همراه با دخترم در راهم و از این حضور خوشحال هستم.
خسته راه آمدم

خیرنساء برزلانی از سبزوار در ادامه راه با ما همراه می‌شود و از این سفر می‌گوید، وی اظهار می‌کند: همسرم 15 سالی است که کاروان قاسم ابن الحسن را راه‌اندازی کرده و این ایام را با پای پیاده به مشهد مشرف می‌شود. از این 15 سال هفت سال است که ایشان را همراهی می‌کنم.

وی ادامه می‌دهد: نیت کردم در این مسیر برای رضای خدا، ظهور امام زمان(عج)، شفای بیماران و خوشبختی جوانان قدم بردارم.

آراد جوان 38 ساله سبزواری که ساکن تهران است، بیان می‌کند: با اینکه در تهران زندگی می‌کنم، اما به مدت 5 سال است که این ایام به سبزوار می‌آیم و از آنجا با کاروان دوستان و اقوام همراه شده و با پای پیاده به مشهد مشرف می‌شویم.

وی اضافه می‌کند: این چند سال، مسیر 250 کیلومتری از سبزوار تا مشهد را هر چند سختی راه است، اما به عشق علی بن موسی الرضا(ع) را همراه با همسرم می‌آییم. عشق اهل بیت سختی راه را آسان می‌کند.

این زائر اظهار می‌کند: توفیقی شد یک سال در پیاده‌روی اربعین حضور یافتم، هر چند حال و هوای اربعین کشش بیشتری دارد، اما این مسیر و طی طریق برای رسیدن به حرم امام رئوف آن هم با پای پیاده، جاذبه‌های خود را دارد که به انسان صفای روح می‌بخشد.

در این مسیرها، موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران پیاده برپا شده که مجاوران حریم رضوی به رسم میزبانی شایسته برای خدمت به این زائران در موکب‌ها، آماده خدمت‌رسانی هستند.

سیدمحمد صادق علم‌الهدایی سرکشیک هشتم فراشان حرم مطهر رضوی و مسئول موکب فراشان حرم نیز می‌گوید: همه همکاران ما با لباس خادمی در این موکب حضور دارند، چرا که خدمت به زائران را خدمت به امام زائران می‌دانند.

وی ادامه می‌دهد: همه زائران امام رضا(ع) عزیز هستند، اما خدمت به زائران پیاده، حال و هوای دیگری دارد که قابل توصیف نیست.

علم‌الهدایی در خصوص خدمات ارائه شده در این موکب، تصریح می‌کند: ارائه خدمات پزشکی، پذیرایی از زائران در این موکب انجام می‌شود، ضمن اینکه ظرفیت اسکان موقت برای 500 نفر در روز فراهم است، علاوه بر این همه روزه تهیه 1500 غذا برای وعده ناهار و 500 غذا برای وعده شام برای پذیرایی از زائران پیاده در دستور قرار دارد.

خسته راه آمدم

انتهای پیام
captcha