خدمت‌رسانی ۶۴ ایستگاه در بقاع متبرکه در محورهای منتهی به مشهد
کد خبر: 4168986
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مطرح کرد

خدمت‌رسانی ۶۴ ایستگاه در بقاع متبرکه در محورهای منتهی به مشهد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۶۴ ایستگاه و ‌موکب در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در محورهای منتهی به مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز ۲۳ شهریورماه، در هفتمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه اماکن وقفی در دهه پایانی صفر در خدمت زائران قرار گرفته است. ۶۴ ایستگاه و ‌موکب در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در محورهای منتهی به مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: مجموع اقامت موقت و اضطراری در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس علمیه و اماکن وقفی که در اختیار زائران قرار گرفته به ۶۰ هزار نفر رسیده است. ظرفیت اسکان تقریبا تکمیل شده و از مردم درخواست می‌کنیم هر ظرفیتی دارند در اختیار زائران قرار دهند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مساجد توسط قرارگاه هم محله امام رضا(ع) راهبری می‌شوند که کمک همشهریان را در خدمت گرفته و هم‌افزایی بسیار خوبی در خدمت‌رسانی به زائران شکل داده‌اند.

احمدزاده بیان کرد: در مواکب منتهی به مشهد ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی توزیع شده و خدمات بهداشتی و درمانی انجام می‌شود. ۱۱۰ نفر خواهر و برادر مبلغ و روحانی کار تبلیغ را انجام می‌دهند. ۵۰۰ برنامه سخنرانی، توزیع ۲۰ هزار محصول فرهنگی و توزیع ۵۰۰ هزار صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده از جمله اقدامات ما بوده است.

در ادامه ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اظهار کرد: طرح مبدأ تا مبدأ در حال پیگیری بوده و کانون پرورش فکری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۱۰۰ کتابخانه در سراسر کشور داریم، بسیاری از کودکان و نوجوانان که در مسیر تشرف با حرم و امام هشتم(ع) آشنا می‌شوند، ادامه برنامه را در شهرهای خودشان انجام خواهند داد. در مسیر هشتم طرح پویش کلی بود که بالغ بر ۶ میلیون بازدیدکننده داشت.

زره‌ساز گفت: در مبادی ورودی مشهد و شهرستان‌ها کتابخانه‌های سیار مستقر هستند. پویش «به تو از دور سلام» سه روز پیش از طریق برنامه شاد برگزار شد که تمام کتابخانه‌دارها، دانش‌آموزان و اعضا به این پویش پیوستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی در خصوص پیاده‌روی اربعین و امام هشتم(ع) در حال برگزاری است و کودکان و نوجوانان آثار خود در خصوص اربعین و زیارت امام هشتم(ع) را در نرم‌افزار شاد ارسال می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha