برگزاری جشنواره قصه‌گویی با محوریت قصص قرآنی در گیلان
کد خبر: 4168782
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

برگزاری جشنواره قصه‌گویی با محوریت قصص قرآنی در گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان قصص قرآنی، داستان زندگی اهل بیت(ع)، اسطوره‌های نامدار ایرانی و اسلامی را از جمله محورهای جشنواره قصه‌گویی دانست و گفت: باید با قصه‌گویی شخصیت‌های شجاع و دلیر همچون حاج قاسم سلیمانی که موجب حیات و بالندگی کشور شده‌اند، را به کودکان و نوجوانان بشناسانیم.

قصه گویی

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز، 22 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با تعامل و همکاری آموزش و پرورش استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان طرح «کانون مدرسه»، جشنواره قصه گویی، پویش کتابخوانی، هفته ملی کودک، اکران پویانمایی بچه زرنگ و... برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: طرح «کانون مدرسه» سال گذشته در ۱۱ مرکز با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اجرا شد که شاهد مشارکت پنج هزار دانش‌آموز پایه‌های دو تا ششم در این طرح بودیم. امسال طرح «کانون مدرسه» گستره بیشتری خواهد شد و در تمام شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان هدف از اجرای طرح کانون مدرسه را تکمیل فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش دانست و گفت: مربیان مجرب کانون پرورش فکری به عمق بخشی یادگیری در مدارس کمک می‌کنند که نتیجه آن ماندگاری یادگاری است.

میرعظیمی با بیان اینکه مادران نقش مهمی در تربیت نسل کودک و نوجوان دارند، گفت: در راستای پررنگ کردن نقش مادران ویژه برنامه «هر خانه یک کانون و هر مادر یک مربی» در قالب طرح کانون مدرسه اجرا می‌شود. به دنبال تربیت نسلی متعهد هستیم که بتوانند در آینده گره از مشکلات کشور باز کنند.

وی تربیت نسل آماده عصر ظهور را در دستورکار کانون‌ها دانست و بیان کرد: در راستای منویات رهبر انقلاب فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی جذاب در مدارس را دنبال می‌کنیم. در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اقدام به برگزاری جشنواره قصه‌گویی کردیم زیرا قصه‌گویی در گذشته ابزاری برای دورهمی‌های خانوادگی بود و امروز نیز می‌تواند به تقویت خانواده‌ها کمک کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان قصص قرآنی، داستان زندگی اهل بیت(ع)، اسطوره‌های نامدار ایرانی و اسلامی، مدافعان نظام و کشور و داستان اراده‌ها را از جمله محورهای جشنواره قصه گویی دانست و تأکید کرد: باید با قصه گویی شخصیت‌های شجاع و دلیر همچون حاج قاسم سلیمانی که موجب حیات و بالندگی کشور شده‌اند، را به کودکان و نوجوانان بشناسانیم؛ همچنین معرفی نخبگان علمی و فرهنگی و کارآفرینی در دستورکار جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد.

وی یکی از اهداف جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری را کشف استعدادهای برتر دانست و تصریح کرد: در جشنواره سال گذشته شاهد ارسال ۵۷۰ اثر از گیلان بودیم و لذا هدف‌گذاری امسال بیش از یک‌هزار اثر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، با بیان اینکه می‌خواهیم قصه‌گویی را به یک جریان فرهنگی رایج در مدارس تبدیل کنیم، گفت: در آستانه هفته ملی کودک قرار داریم که ویژه برنامه‌های شاد و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفتیم. کودکان و نوجوانان قشر فعال و پویای جامعه هستند که در آینده کشور نقش بسزایی دارند لذا کار برای کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری است، نه هزینه و باید طبق بیانات اخیر رهبر انقلاب، زمینه رسیدن به قله پیشرفت و تعالی را فراهم کنیم.

میرعظیمی از اجرای پویش کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان از ۱۸ تیرماه امسال، سه میلیون جلد کتاب به کانون‌های پرورش فکری سراسر کشور ارسال شد که سهم گیلان ۱۳ هزار جلد بود؛ توزیع این کتاب تا ۲۴ آبان ماه سال‌جاری، مصادف با روز کتاب و کتابخوانی ادامه دارد.

این مسئول فرهنگی در پایان از راه‌اندازی نخستین کتابخانه کلاسی در یکی از مدارس گیلان خبر داد و گفت: کتابخوانی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد و لذا باید به‌دنبال تربیت نسل کتابخوان باشیم، در این راستا کتابخانه کلاسی با کتاب‌های اهدایی کانون پرورش فکری استان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha