جذب نخبگان در دستگاه‌ها و ادارات امسال انجام می‌شود
کد خبر: 4168759
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
رئیس بنیاد نخبگان همدان:

جذب نخبگان در دستگاه‌ها و ادارات امسال انجام می‌شود

موسی اعظمی با اشاره به اینکه امسال میزان اختصاصی سهمیه جذب نخبگان به ۵ هزار نفر رسیده و نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده است، گفت: اصلاحاتی در آیین‌نامه انجام شد که اگر فرایند آن طی شود قرار است مهرماه فراخوانی در این زمینه داشته باشیم و شاهد جذب نخبگان در کشور و استان با توجه به سهمیه دستگاه‌ها باشیم.

موسی اعظمی، رئیس بنیاد نخبگان همدانموسی اعظمی، رئیس بنیاد نخبگان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: بنیاد نخبگان فرا دستگاهی است و یک حوزه فعالیت مشخص سازمانی ندارد و با همه دستگاه‌ها و ماموریت‌ها می‌تواند تعامل و همکاری و نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه این بنیاد در ابتدا نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و در قدم بعدی توانمندسازی می‌کند، افزود: در حال حاضر چند مأموریت جدید به بنیاد نخبگان داده شده که یکی مباحث فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی در جهت پرورش نخبگان است و برنامه بعدی نیز اردوها، بازدیدها و اجتماعات نخبگان است که در استان همدان این برنامه‌ها برگزار شده است.

رئیس بنیاد نخبگان همدان با بیان اینکه نخبه گماری با عنوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اداری و آموزشی از برنامه‌های این بنیاد بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته در دولت برای یک‌هزار نفر ردیف استخدامی برای نخبگان اختصاص داده شد که در این زمینه طی فراخوانی که صورت گرفت 10 نفر از استان همدان به دستگاه‌ها معرفی شدند و با مساعدت استاندار 10 نفر دیگر نیز در حوزه‌هایی که با توجه به رشته و نیاز لازم است معرفی می‌شوند و این تعداد به 20 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان اختصاصی سهمیه جذب نخبگان به 5 هزار نفر رسیده و نسبت به سال گذشته 5 برابر شده است، تصریح کرد:  اصلاحاتی در آیین‌نامه انجام شد که اگر فرایند آن طی شود قرار است مهرماه فراخوانی در این زمینه داشته باشیم و شاهد جذب نخبگان در کشور و استان با توجه به سهمیه دستگاه‌ها باشیم.

اعظمی یادآور شد: در حوزه دانشگاهی از طرح شهید شهریاری برای جذب هیئت علمی از نخبگان بدون فراخوان انجام می‌شود. استان همدان مهد پرورش و رویش نخبگان، علما و مشاهیر بزرگ از گذشته تا به امروز بوده است، در حال حاضر نیز نخبگانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، علوم انسانی، فن‌آور و مهندسی و... در استان هستند و به دنبال شناسایی نخبگانی در حوزه بازار و... نیز هستیم.

وی با بیان اینکه ما از نخبگان و ایده‌ها حمایت می‌کنیم تا جایی که یک ایده بتواند به مرحله تولید و محصول برسد، افزود: اگر جایی خوراک علمی و ایده نباشد بی‌شک نمی‌تواند دوام پیدا کند لذا مراکز رشد ما نیازمند ایده‌های جدید و به روز برای موفقیت بیشتر است.

رئیس بنیاد نخبگان همدان گفت: سال گذشته در حوزه دانش بنیان استان همدان رشد خوبی داشت و در حال حاضر 75 شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف، کشاورزی، آی تی، خدماتی، صنعتی و... فعال است، در سال گذشته در حوزه اقتصاد دانش بنیان رتبه یک کشوری را داشته‌ایم که نتیجه همکاری دستگاه‌های اجرایی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فن آوری، استانداری، دانشگاه‌ها در کارگره اقتصاد دانش بنیان بوده است.

انتهای پیام
captcha